31 januari 2010

Ishallar, i dag Ritorp

Och då tyvärr  inte Ritorp där jag bor. Denna ishall ligger i Solna och jag har varit där massor av gånger med Axel och andra söner som spelat. Likförbannat kör jag fel och hittar inte. Grrr. Väl framme går jag en promenad eftersom det är samling 1,5 timme före match. Då jag helt saknar inre kompass får jag promenera i cirklar runt hallen för att inte gå vilse. Det slår mig hur fula områden ofta ishallar ligger i. Eller vad sägs om nedanstående bilder:

Ritorp

Ritorp1

Ritorp2

Den enda ishallen som jag varit i närheten av som ligger snyggt är Madison Square Garden. Dit åker man tunnelbana men (ännu) har ingen son spelat just där :o)

3*20 minuter samt resa till och från Solna med samling 1,5 timme innan match gör att praktiskt taget hela söndagen ägnades åt denna hockeymatch. Att då förlora med 6-0 är inte kul. Kul är att Axel gjorde bra i från sig (det finns ALLTID 2 sidor av en sak)

Hemma hade maken lagat middag. Älgbiff, klyftpotatis, beasås och sallad. Sällskapet var mannen, Axel och Oskar. Män jag älskar. Nu skall jag skeda med han med pepparkaksögonen i soffan. Kanske en filt över benen då jag är kulen efter en dag ute och i ishall.

Hejhopp i morgon är det måndag :o) eller :o(

Den som lever få se...

Inga kommentarer: