30 januari 2010

I väntan på Robinson

Hittade ingen bild som passar för dagen så ni får hålla till godo med lite växtligheter från Thailand. Vaknade sjukt (05,30) tidigt. Inbillade att jetlagen skulle göra att jag kom i kapp maken lite och kunde sova lite längre på morgonen och vara lite alertare på kvällarna. Nåja, morgonstund har guld i mun. Gick upp och kollade ett avsnitt på Robinson innan mannen kom upp. Jag åkte till Pane Italiano för att köpa färskt morgonbröd men de har ändrat sina öppettider och öppnade i dag inte förens 09. Grrr. Nåja Dyr-Ellbes var ju öppet så färskt bröd fick vi ändå.Thailand 022 Axel skulle vara på rinken 11,30 och mannen hos Robban kl 11,00 så jag körde de dit det skulle och tog mig ett varv på stan. Hade lite bath att växla in. Handlade lite också (jag är rätt duktig på det) Till hemmet: Ljusmanschetter och en liten turkosblå Marimekkoskål. Har ju en stor i frostat glas men den är lite stor till nötter (ytterligare ett problem att lägga under rubriken i-landsproblem) Till mig själv en Esperit bussarong i en rosaröd färg (mannen kommer svimma, jag har ju annars bara svarta och vita kläder kan ibland chocka med något i marinblått)

Thailand 130Eftermiddagen har jag tillbringat i min ensamhet. Axel har åkt till John och mannen spelar poker och ser hockey med grabbarna från jobbet. Jag har sett i kapp alla Robinson avsnitt inför kvällens final. Bäddat rent och skall nu stekas mig en bit fläskfilé. Till det skall jag äta sallad med chevréost och lite avokado. Thailand 118 Detta är orkidéer. Verkar växa som ogräs i det varma klimatet. Å andra sidan blommar alla mina orkidéer här hemma just nu!

Några små notiser:

Sportklubben leder över serieledarna HV71 just nu med 2-4. Lucke har assisterat till det sista målet och jösses vad vi behöver en seger i kväll!

Liten Robinson analys: Jag skäms när jag hör Jimmy, Sanna och Anders raljera över hur bra de själva tycker att de är. Hoppas vem det än är från Ghede som kommer över vinner kvällen final. Helst Mats (för sin fysik) eller Johan (för sitt underbara humör)

Hejhopp från en glad och lycklig människa

image

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååhh jag blir så förbannat avundsjuk, handlat på Esprit igen!!!!!!! Ang hockeyn så står jag inte på din sida idag, sorry, men lillkusse spelar i Hv så nog känner jag att jag GÄRNA låter ssk förlora. Jag gillar också orkideer, de blommar för det mesta hos mig med..........
kramen