07 januari 2010

Full fart mot vardagen…

Bild0482

I dag har Axel kommit hem, granen utkastad och i morgon börjar jag att jobba.

Egentligen är jag mot att kasta ut granen en sådan här dag. Tjugondag knut ska den ut (13 januari). Jag menar att regler är regler. Men mannen har varit ute i spenderarbyxorna i dag och inhandlat ny förstärkare och en bluerayspelare. De står placerade i närheten av granen och när han var i monterar tagen yrde damm och barr i hela nedervåningen så den fick åka i dag. Adventsstjärnor och stakar får dock stå kvar tills den 13:onde. Lite sorgligt men julen 2009 har varit en bra jul. Snö, kallt och snälla barn.

Bild0481

Jag har också gjort ärenden till Åsorna. Deras dator pajade ju dag 1 i Thailand så de beställde en i mitt namn. Sen behövde Eken hårfärg som inte fanns där. Så jag har hämtat paket och handlat färg. Jag och Axel gick på stan och passade på att ta en fika hos Oskar.

Eftersom jag (och pappa) köpt flygstolsbiljett hos Fritidsresor fick jag i dag taxfreekatalogen hem. Alltid lika kul. Läst har jag också gjort i dag, flera timmar. Holy macaroni vad spännande den är. Langdon var ju så gott som död i 3 kapitel!

Har just kört Axel på träning, skall duscha (eller kanske bada?) Läsa ett kapitel och lägga mig tidigt, taggad inför årets första arbetsdag :o)

4 kommentarer:

Pingvinfamiljen sa...

Skont att datorn ar hos dig nu. Den var lite strulig att bestall och kundtjanst pa Onoff verkar inte fatta nagonting. Halleluja!
Harfarg, suverant. Asa ar gra nu.

Om 13 dagar ar ni har! Innan dess ska vi rensa bort alla ackliga djur at dig :)

Lotta sa...

Jag skulle också bli glad över en taxfreekatalog :-)

Maribella sa...

Hoppas du haft det OK på jobbet idag.
Vilken fin gran ni kastade ut igår! Visst det är lite tidigt enl regelboken, men visst är det SKÖNT när det är gjort? Nya tag liksom!
Ha en bra helg!

Anonym sa...

Kul en blueraspelare!!
Hoppas ni har det bra och hälsa pappa!!
Jag (och Malin) kommer hem i morgon, så då blir det fest;)) Hoppas ni klarar er tills dess...
//Johanna<3