09 januari 2010

Simba och Anderssons

I dag har vi fått förmånen att vara hundvakt, så vi längtat! Jag som egentligen inte gillar djur och som lök på laxen är lite hundrädd är så förälskad i denna hund! Han är snygg, glad, väluppfostrad och otroligt lätt att ha hand om. Simba är arbetskamrat med mannen och jätteduktig.Jul och nyår 2009 082 Här stod han så fint still på bakbenen i väntan på hundgodis, hoppade till just när kortet togs så därav det lite suddiga.Jul och nyår 2009 083 I går var vi på middag till familjen Andersson. Ulla och jag har känt varandra sedan sommaren 1988. De bor i ett jättefint hus som Sören både ritat och snickrat själv.Bild0486 Söta dottern Ella som lekt mycket med min Axel när de var små. Axel var också med efter sin match (kom efter 22)Han hade spelat  DM match mot Strängnäs och vann med 11-2. Han gjorde ett mål och två assist. Bild0487Desserten kan man tro? Fel, detta är en magiskt god fetaost. Den har jag ätit hos familjen Andersson tidigare men aldrig frågat vad det är för fabrikat.Bild0483

I dag skall vi gå promenad med Simba, köra Axel på träning (snart) och i eftermiddag kommer Johanna och Malin hem från Småland. Då skall vi äta god middag och se på Robinson (jag, mannen skall se på SSK-HV71 gissar jag)

Hörs senare!

2 kommentarer:

Maribella sa...

Så söt hund!
Jag är faktiskt lite sugen....mannen har tjatat i typ 10 år! Men, man blir ju rätt bunden och när det regnar är det inte så kul att traska ut...
Kram, och heja ordentligt ikväll igen!
Sassa!

Anonym sa...

Vilken vacker hund:)...
Tack för att han fick en rolig dag mer Er, han var så nöjd när han kom hem och ville bara sova,det tär visst på krafterna att vara charmör en hel dag....
Hälsningar Pernilla