10 januari 2010

Älgstek, hockey och cellisten

Axel har spelat match och jag har varit funktionär. Innebär att man lämnar 90 minuter före matchstart och vi som skall vara funktionärer skall vara där 30 minuter innan. Ingen idé att åka hem mellan. Jag gick en promenad den timmen jag hade att slå ihjäl. Så här fint var det på Genetafältet denna söndagseftermiddag. Gjorde som Lotta gjorde häromdagen, ringde en kompis :o) Tack för pratstunden Eva. Väl på matchen intog jag en plats ett av utvisningsbåsen. Öppna och stänga dörrar samt räkna skott på mål ska väl till och med jag klara av. Få "vanliga" människor har sett så mycket ishockey som jag. Min före detta make träffade jag när han spelade i division 5 (typ) i Morgårdshammar. Senare följde jag honom från läktaren i SSK, Brynäs och landslaget. Sedermera har jag även följt tre söners ishockeyspelande. De började när de var 6 år. Oskar slutade efter 8:an men de andra två håller ännu på. Skäms för att säga det men jag kan fasiken just ingenting om sporten. Jo, offside lärde jag mig för något år sen. Å, andra sidan hade jag inte snubblat in i hockeyvärlden hade jag inte sett en enda match för det är ju inte sporten i sig som jag är intresserad av utan de som utövar den (om jag känner någon) Vi vann med 11-2 över Boo. 2 assist till Axel.

Så här se rinken ut från isen. Jag fick gå ner och flytta målet så att ismaskinen skulle komma åt och passade på att fota.
Hemma hade maken lagat älgstek. Hans döttrar hade gjort vanlig sallad och fruktsallad till efterrätt. Vi åt en riktig familjemiddag med ALLA våra barn närvarande = mycket ovanligt. Jag tog kort men orkar inte förklara varför de inte finns med i dagens inlägg (datortrassel) Grrrr, Ronne i morgon behöver jag din hjälp!

Nu ser vi Wallander - Cellisten

1 kommentar:

Pingvinfamiljen sa...

Ja fy farao for datortrassel. Det har vi ocksa haft idag. Ser sa fram emot var nya lilla forhoppningsvis fina dator.

Kram