26 januari 2010

Koh Rok

Åsorna på flaket på pickuppen som hämtade oss i morse.

I dag har vi varit och snorklar vid Koh Rok. Jag har snorklat någon enstaka ång förr men det går inte att jämföra med detta! Jag ville bara sjunga - En helt ny värld (från en Disney film, jag hopppas att den är från Den lilla sjöjungfrun, ska fråga Malin och Johanna dom vet säkert) I cyklop under vatten ser allt tredimensionellt ut! Jag har sett koraller, en stor Moräna, massor av Nemo och Dorisar och anemoner.

Lunch på ön där dessa maffiga Varaner fanns i pluralis (det här är ju pappa och Åsorna men internet är slött och mitt tålamod också)Men här kommer dom:
Efter Koh Rok tog jag lite massage, fotmassage i dag. Fotmassage innebär inte att det BARA masserar fötterna. Även axlarna fick sig några hårda tag. Då kände jag att trots idog insmörjning hade jag bränt dom. Nåja, det var det värt.

Efter att ha varit hem och duschat åkte vi till Saladan för att äta och handla. Nu har jag köpt presenter till alla jag tänkt (mannen och alla barn) Några saker till mig själv slant också ner ;o) Detta trots att det inte är sista dagen ännu!
Vår båt för dagen där det för övrigt bara var småbarnsfamiljer med 2-3 barn var och alla under 6 år. Hur har folk råd? Och varför åker man så långt med små barn? Tror inte de har ut så mycket av det. Åksjuka blev dom halva gänget och kräktes hejvilt. Ååå, vad glad jag är att mina barn är stora :o)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga dagar ni har. Ja jag har också lite svårt att förstå hur man kan åka med små barn. Det blir nästan bara extra jobbigt.
Hör av dig när du landat hemma. I helgen kanske? Kram mamma

Anonym sa...

Jaaaa äntligen en vuxen person till som undrar: Hur i hela friden tänker föräldrarna!?! Skulle inte sätta mina halvstora hulliganer på flyg så länge. (inte flygrädda mig heller) men jag tycker fotona nästan skulle vara värda en tripp till Thailand
Snö kram Susanne

Lotta sa...

Vilka underbara bilder, jösses vad underbart!

Kram till dig vännen

Maribella sa...

Det är så kul att följa med på din resa! Ni ser ut att ha det fantastiskt bra!
Kram