25 januari 2010

Vänstertrafik, jetlag och massage

Banana Colada

När vi kom ner satt vi uppe till 23.30, sov sedan hela natten till 08.00 och någon jetlag känner vi således inte av. På vardagarna ringer ju klockan här 08.00 för Pontus går ju på lilla Svenska skolan här och han börjar 09.00. Det är bra tycker jag för man får mycket ut av dagen.

Mopeder hyr vi också. Geir-Erik på jobbet varnade mig lite för det här med vänstertrafik. Allvarligt talat: Jag märker ingen skillnad. Jag som inte kan höger och vänster och får kolla på handen (födelsemärke på vänster) eller på den övriga trafiken för att köra bil hemma och det gör ju det gör jag ju här med! Jag märker ingen skillnad.

Massager jag provat: Thai, Back and shoulder ggr 2 (de sa att jag behövde det) och i dag axlar och huvud. Satan i gatan vad välgörande. Av alla er läsare som följer min blogg så tror jag faktiskt att Lotta är den som skulle behöva detta. En thaimout med massa av massage, god mat.
Här ser ni min lillasyster Åsa och hennes fru Åsa vis en middag i Saladam. Jag har ätit skaldjur 1 till 2 gånger om dagen sedan jag kom. Men ingefära, vitlök, kokosmjölk (inte tillsammans men i olika anrättningar). Tänker nog fortsätta med det, varierar med kyckling så jag inte ledsnar :o)

I morgon skall vi snorkla vid Koh Rok, det ser vi fram emot!

1 kommentar:

Lotta sa...

Det är korrekt uppfattat Marie, det är precis vad Lotta skulle behöva, och det nu!

Jag är glad för din skull. Njut så mycket det bara går.