27 januari 2010

Sista dagen

Vaknade riktigt tidigt, långt innan klockor ringde och Poppe skulle upp till skolan. Läste ur min bok (Skumtimmen) Åsa körde Pontus till skolan och när hon kom hem gick vi en långpromenad. Vi bor vid södra Long Beach och vår morgonpromenad går så långt norr ut på denna strand det går. En bra bit. Efter det tog jag pappa varsin oljemassage. Nice. Hem och duscha sen var det dags för en liten moppeutflykt.. Vi hamnade i Saladan fast vi åkte en helt ny väg. Sammanlagt har vi åkt 12 mil med våra mopeder. Jag åt en underbar lunch (som vanligt) Jag har ätit skaldjur 1 - 2 gånger per dag sedan jag kom. Nu är jag fulladdad med selen och nyttigheter.




Efter det åkte vi till Klong Dao. Poppes skola ligger där och på onsdagar går han och tränar Thaiboxning efter skolan. Jag passade på att få lite manikyr.

Hem för att hämta tvätten vi lämnat i morse. Det kostar 30 bath per kilo tvätt här och jag som inte vill ägna hela helgen åt att tvätta när jag kommer hem har således lämnat all min tvätt här för en ynka penning. Nu kommer jag hem med bara rena kläder!

Vi åkte sedan till Long Beach för att se solen gå ner och för att äta middag. Underbara ställen finns det längs med hela stranden. Jag åt inte helt otippat räkor med glasnudlar och grönsaker. Vi gick vidare och tog en drink på stranden. Jag en Mail Thai som sig bör. Enda kvällen jag inte satt på mig maskara. Jag är en väldigt lycklig människa (fast jag saknar Magnus och barnen)

Pappa tog en fruktdrink (ananas)
Tok-Åsa en Blody Mary
Och Lill-Åsa en Whiskey (inhemsk) OCH en öl!
Nu sitter vi på altanen och umgås så mycket det bara går för i morgon åker vi mot Sverige! Har så svårt att fatta att det är snö och kallt hemma? Vilken otroligt underbar vecka vi haft. Jag gillar detta land och dess befolkning och kommer att återvända. Då med Magnus och kanske med några barn.

Nu kommer inget inlägg förens fredag. Ha det gott alla läsare och var rädd om er!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vad härligt att du skriver att du är lycklig!

Tänk vad du ska sakna att få massage varje dag.

Snöstorm och en väldig massa snö väntar. Oerhört svårt att köra bil kan jag tala om. Säkert även för de som inte är nollåttor :-)

Anonym sa...

Hej kära syster!
Sitter just nu på Arlanda och väntar,väntar och väntar. Just nu är vi 2 timmar sena,fast det blir fler timmar. Ny info kommer klockan midnatt. Ja du kommer hem till snö kan jag lova, det gör nog jag med. För det lär nog vara kvar. Kul att se att du och pappa har haft det så bra. Har pappa bränt sig på kinderna? Får kolla med Åsorna.
Ja visst känner man sig lycklig i paradiset! Min tredje resa dit nu och det lär nog inte vara sista heller. Får plantera massor av träd som miljökompensation.
Hoppas er resa hem blir bra och att föret ska vara bra till pappa när han kommer hem, för han ska väl ut i spåret.
kram kram
Gun