03 januari 2010

Ännu en ledig dag

Så lyxigt att få vara ledig mer än 2 dagar. Jag har ju dessutom semester måndag och tisdag kommande vecka. Så lyxigt!

I går var vi på partaj hos Daniel och Sanna. Daniel är en barndomskamrat till mannen och de flesta andra som var där var just barndomskamrater. Pernilla var också där, Fredriks goda kompis. Eller halva Pernilla var där var väl mer på sin plats att säga. Kvinnan har gått ner 65 kilo på drygt ett år!! Jag blev mållös. Vilken bragd. Magnus som ju egentligen har jour tills på måndag hade bytt bort den ett dygn behövde således inte köra bil. Klockan gick hur fort som helst och när klockan var 01 och jag så trött så trött hade han just påbörjat ett parti poker i källaren med grabbarna. Jag passade på och gjorde sällskap med Kenneth och Susanne som bor åt samma håll som vi och lämnade kvar den kortspelande mannen som kom hem många timmar senare. Ligger i skrivande stund ännu och sover. Jag som hade kameran med tog inte ett endaste foto men då inlägget skulle kunna bli alltför tråkigt utan bild lägger jag ut en bild på min brudbukett.

Bröllop 011 På morgonen har jag således fått några timmars egentid. Jag har vikt tvätt, sett Robinson från i går (bra avsnitt) och surfat. I dag en blank dag.

Några bra saker med dagen: Oskar kommer hem från Åre (och han var inte en av de som var inblandad i lavinolyckan i går), Lukas & Co har match mot USA i natt (kan bli djäkligt svårt då de inte slagit USA sedan 1996), jag får en massa blank tid som jag själv får välja vad jag skall göra med. Jag skall läsa massor av kapitel ur Den förlorade symbolen, gå en promenad till Östertälje och hämta bilen. Äta en god middag med mannen och kanske ta ett bad.

Underbara ledighet vad jag behöver dig.

Inga kommentarer: