29 januari 2010

Borta bra men hemma bäst

I alla fall att möte de som varit kvar här hemma. Älskade, underbara maken stod med sina varma pepparkaksögon och väntade när vi sent omsider landade i natt. 3 timmar sena från start men 2,20 sena när vi landade. Malin och Johanna var hemma i sov och de träffade jag i morse då vi hade presentutdelning. Tror att alla blev nöjda.

Axel träffade jag i morse. Jag är så glad att äntligen bestämt sig för vad han ska välja för gymnasium. Axel är en pojke sent född på året som jag fick höra redan när han gick på 6-årsverksamhet att det var så mycket barn i honom? Ska man inte vara barn när man är 6 år kan man ju undra. Nåja, han så många bra sidor men just den svenska skolan fungerar inte optimalt för alla. Jag har ju ett barn som passade mallen och 2 som inte passade lika bra. Att Axel inser det och väljer en praktisk yrkesinriktad linje gör mig både lättad och glad.

Thailand 154

Thailand 158

Bilder från “sista måltiden” med Åsorna och pappsen.

Nu skall jag jobba och åka på begravning. Vi hörs kanske senare i dag?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem. Skönt att du är hemma igen. Förstår att ni haft det jättemysigt. Nu är det snart min tur. Sista arb dagen idag!Puhh!
Det ska nog gå det med!
Kram mamma

Anonym sa...

Välkommen hem!!

Ja tänk att det just på 6-års ska vara så förbannat inriktade på att sätta ALLA i skolans förbannade kosytm. Lite trögtänkta och enkelspåriga...hm kanske därför jag inte jobbar med 6-åringar...kanske borde göra det så det blev ordning där också, fniss. En son har lyckats ta sig igenom (dock ej problemfritt), bara en kvar, huhhhah. Man ska tydligen inte ha "kreativa" barn. Kommer bli superbra människor av dem ändå.
//den tysta kvinnan

Lotta sa...

Välkommen hem vännen!

Pingvinfamiljen sa...

Hej Marie,

Vilket underbart foto när vi matar varandra! :) Lill-Åsa ser väldigt skeptisk ut. Nästan äcklad.

Vi har inte sett din slöra här men vi fortsätter kolla. Självklart kan vi köpa en klarröd till dig men exakt vad för T-shirt vill Axel ha? Visst hade han storlek L?
Kul att alla blev så nöjda med sina presenter!

Kram kram