11 april 2009

Vårfint på Getryggen (inne och ute)


Vi har rensat skåp. I ett av skåpen finns plåster och tandborstar typ. Inte mindre än 8 tandkrämstuber fann vi. Olika varenda en. Om du läser detta inlägg och någon gång kommer och hälsar på och ämnar sova över när vi är här i stugan, packa ingen tandkräm, låna av oss :o)
Jag har putsat fönster 09-13. Ut och innsida samt mellan. Antingen är det inte gjort på många år eller så blir fönster otroligt smutsiga i stugor. Flugbajs och spindelväv i lager. Jag som är väldigt duktig (om man får skryta lite) på att städa är inte alls särskilt duktig på att putsa fönster. I många år lejde jag bort det men med skilsmässa och annat ekonomiskt läge var det ju bara att ta tag i saken och öva (för det är ju så man blir bra på någon, försöker jag pränta i barnen när det är "så dåliga" på att skala potatis/bädda etc) Nu har jag övat här, så hemma lär det kanske bli lite lite snyggare.
Nåja, de är dubbelt så fina som innan. Jag har också hunnit med en kall öl i solen på stranden iförd endast underbyxor. Vi har ju alldeles egen stand och ingen utan mannen ser mig. Min blekfeta kropp skrek efter sol och fanimig tror jag inte att jag ska hinna ut en liten stund till innan det är dax för matlagning.
Solong!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så härligt!! Sååååååå avundsjuk på dej och er!!
Själv sitter jag inne på jobbet, får tänka på alla pengarna jag tjänar...!!
Kram och ha en bra kväll!
//Maribel