03 april 2009

Vår is in the air



I dag har jag och Johanna planterat narcisser och penseér i krukorna på framsidan. Visst blir det vårigt?!

UNDERBART väder! Sitter och väntar på att grillen ska anta lagom temperatur och på att Malin skall komma hem från ridningen så vi kan äta. Taboulle, hoummus, lammkorv, limesås, myntssås skall avnjutas. Jag tror faktiskt att om jag skulle få sitta i en dödscell och få välja en sista måltid så skulle det just bli detta. Sovlet är inte det viktigaste man kan lika bra ha rött kött eller fläsk-kyckling filé.

En bra dag på jobbet. Har ju köksvecka så jag har i dag fredagsfrukosten till ära tillbringat en del tid där. Ringkurvan kom lite sent i dag så efter frukost satt jag i telefonen någon timme. Intervju kl 13 (en 10 poängare) och samrådsmöte med Vårdförbundet och sen fick man åka hem. Åkte via Mio och Stalandsmöbler för att leta bänk till hallen. Hittade ju en otroligt fin på Indiska i västberga i förrgår (de har en möbelbutik där, åk dit om ni inte varit där ännu!)Men tyvärr fanns den bara i brunt. Hade den funnits i vitt (matt) så hade jag köpt den oavsett pris, så himla fin var den.

Har altan dörren öppen. Områdets alla barn är ute och leker, vilket vårtecken!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Getryggen låter trevligt. Hoppas vädret blir bra så att ni får njuta av att vara på landet.
Hemma på våran gata har alla barnen också vaknat till liv. Crille tog fram Melkers cykel och lyckan var fullständig.
Kramkram

Åsa sa...

Indiska i Västberga? Vart?

Maribella sa...

Männsikan är rätt lik björnen, alla går i ide i sept/okt för att komma ut när värmen återvänder! Idag lär det vara fart på alla krattor här i området, ikväll ligger nog grilloset kvar lääänge!
Ha en bra helg!
Kram