07 april 2009

Trötttisdag

Påsk-ris har tillkommit till blommorna vid ytterdörren!
Jag tänkte skriva trött tisdag men det kan ju lika bra läsas tröttis dag ser jag. Inte när klockan ringde men på dagen. Trött och sötsugen. Jag har en almanacka från:
Fiffig och snygg. I den finns (om man vill ha) en kurva vid varje vecka där man kan fylla dag för dag vad man nu vill. Min tanke var att b.l.a fylla i sötsug, huvudvärk och humör för att hitta ett samband med mens, stress eller åtminstone se ett mönster. Det glömmer jag ju bort hela tiden. Hur skulle man ha tid och intresse att både tänka och skriva ner saker om sig själv? Jag skriver bara när jag är djäkligt sur och grining (och råkar ha almanackan framme) Nu till en helt annan sak:
Jag är en oflitig användare av Facebook. Men där finns roliga tester (troligen av helt ovetenskaplig natur) att göra. Några exempel:
Vem är du mest lik i Vänner? Monica förstås, behövde knappast testas (städande vinnarskalle)
Vem är du mest lik i sex and the city? Carrie förstås, gillar att skriva och klackskor.
I dag gjorde jag: Vem är du mest lik i Mumintrollen: Blev lite oväntat Snusmumriken (kommer knappt i håg att det fanns en sådan och än mindre om han var snäll, dum eller kanske lat, måste googla på saken eller kan någon berätta?)
Vem är du mest lik i Beck? Där blev det lite oväntat Martin, hade ju varit coolare att bli mest lik grannen (men man vill ju inte vara en alkis i stödkrage kanske)
Så i dag gjorde jag vilken frukt är du? Det är ju något jag grunnat på i all evighet. Inte helt oväntat var jag en Apelsin, med motiveringen:
Du är klyftig som få! Du vet hur man ska föra sig bland folk. Vett och etikett är ditt motto! Lär ut dina kunskaper till Citronen och ge lite av din självkänsla till Vindruvan!
Tja, vad säger man? Måste tas på stort allvar :o)
I morgon åker jag på invigningsståt till vårt Kristinehamnskontor. Kul (men stressigt) hur skall man hinna med det "vanliga" jobbet?
Hejhopp från mig

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snusmumriken är en snäll en, reser och upptäcker och upplever världen. Kommer då och då tillbaka till Mumindalen. Det kan ju också stämma :0)
Vad fint det blev med påskriset!
kram från syster yster i sago världen

Anonym sa...

Vad fint du gjort med Påskriset !

Snusmummriken ärd en finaste ju i Mumindalen <3
JAg var som du Monica i vänner & samma ganska väntat samma med Bäck frukten har jag inte sett :O) kanske kanske blir jag en banan :O)

KRAM KRAM Lollo

pingvinmammans.blogg.se