26 april 2009

En endaste föreläsning...

Utsikten från hissen på väg upp till Skybaren. Jag bara älskar skybarer. Känns liksom lite glamoröst och tjusigt. Har (ännu) inte varit i så värst många men det skall bli fler. Coolast i NY på min 40 årsdag, den skybaren ligger på 65:e våningen!
http://www.rainbowroom.com/

Nu har vi bott på Gothia towers. Skybaren ligger i det västra tornet och vi bodde i det något lägre östra tornet.
Kan det bli mer Göteborg? När de som är medlemmar (och inte bara anhöriga) gick på föreläsningar gick jag på stan. Fyndade svarta byxor. Hur många behöver man frågade mannnen när vi träffades? Tja, egentligen ett par eller möjligen 2 men då måste man ju komma i dom också. Inga svarta i denna storlek hade jag innan.

När jag klev ur en affär snubblade jag på denna parad. Göteborg är en underbar affärsstad. Otroligt fint väder. Vilken dag! När mannen var klar med sina föreläsningar träffades vi på avenyn för lite nachos och kall öl ute i solen.


Ännu en typisk Göteborg bild. Efter ölen på avenyn hittade vi en liten park i närheten av hotellet (precis mittemot Lisebergs entren) Där satt/låg vi en timme och lapade i oss massa sol. Upp på rummet för att göra oss i ordning för att gå på bankett. Alltid svårt att vetas vad man ska ha på sig. Nu är det ju andra gången jag är med så jag förstod att det inte skulle vara så jättemånga med paljettklänning så jag tror att jag lyckades med att vare sig vara för upp eller nerklädd. Trött blev jag tidigt 23 typ. Magnus nattade mig och fortsatte sen ut på galej. Gjorde att jag var mycket piggare än honom i morse. I dag har jag lyssnat på de som skrev boken El Choco. En rätt vanlig svensk kille och journalisten som hjälpt honom att författa boken höll en 2 timmars lång (jättebra) föreläsning om hur man blir någon som försöker smuggla knark (man måste inte ha haft en taskig barndom), sitta i fängelse i Bolivia, klara det och tas sig ut och nu hemma i sverige jobba på ica och leva ett rätt vanligt Svenssonliv. Mycket intressant. I Bolivia är det rätt vanligt att barnen bor i fängelset med sina pappor. Nu ska jag läsa boken.
Nu stannade tåget i Herrljunga, hoppas Lukas hämtar oss i Södertälje (han har inte svarat på mina sms)
Hejhopp

2 kommentarer:

Åsorna sa...

Boken är skitbra! De har till och med varit på gem-avdelningen och pratat om boken. Vilken underbar helg ni tycks ha haft! Själva har vi monterat ett nytt vardagsrum men det var också kul. Speciellt nu, när vi är färdiga.

Lotta sa...

Svarta byxor måste man ha ett gäng :-))