08 april 2009

Dymmel Onsdag*

Rådhuset i Kristinehamn där vi varit på invigning i dag, visst var tårtorna coola?Stora tårtan är det ju självaste Rådhuset på, på den lilla runda tårtan är det ett headsett på = ett av våra arbetsredskap.

Upp 05, till kontoret för att hinna med lite jobb innan vi (jag, Geir och Jonas) åkte i gemensam trupp till invigningen av vårt nu mer finaste kontor: Kristinehamn. Mitt i stan och så himla fint. Nu vill vi inte vara i Årstadal utan satsar på Rådhuset i Stockholm ;o) Mycket trevlig bilresa, Geir-Erik är en fantastisk historieberättare!

Hemma 19.00. Tacomiddag och marängtårta för att fira Johanna som fyller 12 år den 11 april. Flickorna åker ju med sin mamma till Småland i morgon så därför firade vi henne i dag. Vi hade köpt shorts och piké tröja från Lexington samt en Thomas Sabo röd sko med vingar. Hon blev jätteglad för båda.
Nu är jag så trött att det svider i ögonen, hörs vidare i morgon! (jag ska försöka vara ledig med lär jobba en del hemifrån gissar jag)

* onsdagen före påsk, då påskfriden inleddes. Namnet kommer av att metallkläpparna i kyrkklockorna denna dag ersattes av trästavar, dymblar, för att ge en så dämpad klang som möjligt, en markering av att det var stilla veckan och att långfredagenn var i antågande.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Hej vännen,

I Kristinehamn tog jag mitt körkort. En intensivkurs på fem dagar.

Johanna är otroligt lik sin far, kanske
tillochmed mer lika för vart år som går.

Trevlig påsk önskas er alla

Anonym sa...

Ha en riktigt skön påsk.

Ninni

Åsa sa...

Vilka tårtor! Riktiga konstverk. Jag skule tll och med ha problem att skära i dem.