04 april 2009

Jag älskar våren och Getryggen!

Underbara katt som vuxit jättemycket på ett år! Förra året var han bara en liten unge, det är grannen på Getryggen som äger denna kisse som vi inte vet vad den heter men som stulit allas våra hjärtan. Malin på bryggan (som inte kommit i vattnet ännu) Vi åt korv på bryggan och skulle också fika men vinden vände så all rök kom åt vårt håll, vi fick fika uppe på altanen. Min mamma Karin var ute och hälsade på. Hon hade med vatten och glass, jättegott båda (sommarvattnet är inte påslaget ännu och fast vi hade med 2 sodastreamflaskor med vatten så räckte det inte, vi blev toktörstiga) Tusen tack mamma om du läser detta inlägg!
Denna underbara utsikt har vi från stora altanen. Visst är det fantastiskt, vi är så glada och tacksamma för att ha förmånen att ha ett sådant ställe (Magnus och hans syster Maria är ägare till denna underbara pärla) Deras mamma Carin dog endast 47 år gammal och de har ärvt stugan som från början var Viola och Ragnars (mormor och morfar) Magnus mormor lever ännu. Hon är född 1911 och således 98 år i oktober. I går kväll ringde hon till oss, det har aldrig hänt innan. Otroligt skärpt mellan varven. Tyvärr hör hon och ser illa (som min mormor som dock är hela 11 år yngre)
Ser ni röken? Bryggan ser ni inte bakom all rök. Till påsk har vi tänkt att åka ut och sova där. Nu säger den preliminära prognosen att det ska bli regn och +4 grader så vi får väl se.
Nu ligger alla kläder i tvättmaskinen (luktar rök) Vi alla har duschat och lagar nu mat. Grillad rostas och majskolvar, mandelpotatis (i halvor i ugnen) samt sallad med avocado och champinjoner serveras det på Annalundsvägen i kväll. Yummi!

Hej hopp, i kväll blir det Robinsson och i morgon fönsterputs!

3 kommentarer:

Maribella sa...

Ja, det ser verkligen helt underbart ut!! Är så avundsjuk!!
Kram, och ha en fortsatt bra lördag!

Lotta sa...

Vilken härlig dag verkar ha haft!

Jag vet hur de som ligger på topplistan gör för att få läsare. Vet ju att ditt mål är att så BlondinBella :-))
Jag fick en kommentar av en som ligger på tio i topplistan på Blogg.se. Hon tipsade mig om att jag kunde gå in på hennes blogg. Nyfiken som jag är gjorde jag såklart det. Ingen blogg alls att skryta om tycker jag. Nu vet du hur du ska göra. Sök upp bloggar och lämna kommentarer för att marknadsföra dig. Hur farao har människan tid ?
Kramkram

Anonym sa...

Tack för några trevliga timmar ute på Getryggen. Akta er så jag inte sitter där på altanen och väntar på att få maten serverad nästa gång kommer. Vilket underbart ställe. Det blir nog "min" strand i sommar. Vilken söt kisse sen. Hoppas få se honom i sommar.
Kram mamma