27 april 2009

Mönsterås

I dag har jag åkt till Mönsterås, en underbart söt liten köping där vi har ett kontor.
20 grader varmt, sol. På kontoret finns förutom en inglasad uteplats (där vi just haft möte) 2 balkonger. Dessa bilder är tagna från samma balkong fast åt olika håll. En uppåt och en neråt. Jag och min syster (samt många andra har jag förstått) kan inte höger och vänster och använder stället upp och ner eller hit och dit i stället. Ju äldre jag blir ju mer handikappad känner jag mig. Jag har noll lokalsinne (tror att det hänger i hop) Kör man då vilse, vilket hände mig nyss när jag skulle hitta till mamma som flyttat till Stureby. Körde vilse och var helt lost. Kan inte tänka väderstreck. Min pappa däremot, han skulle man kunna snurra runt på fjället och göra han yr och han skulle ändå kunna peka ut alla väderstreck. Tänk om man hade kunna ärva en gnutta av det? Nåja, jag ärvde hans tjocka hår och måste man välja så tar jag nog hellre det, jag har ju ofta Magnus eller någon annan med mig som kan tala om åt vilket håll vi ska :o) Kommer att jobba sent i kväll, tidigt i morgon och åka hem efter arbetspasset i morgon. Onsdag och halva torsdagen hemma på kontoret, även denna vecka kommer att gå jättefort!
Hejhopp från Småland

5 kommentarer:

Lotta sa...

Hej vännen, vad roligt med ombyte av arbetsplats emellanåt. Tid för reflektion och egentid kanske?
Kramkram

Anonym sa...

Gun här!
Jag kan höger och vänster, har urkasst lokalsinne och väderstrecken är väl där någonstans. Det sist nämnda ska jag träna på, kan vara bra på jobbet!
Kram kram

Maribella sa...

Ingen rast, ingen ro! Kan förstå att dina veckor går fort!!
Såg otroligt mysigt ut i Götet!
Kram

Anonym sa...

Yippiiii resan till Thailand är nu prel bokad. Ja inte vet jag om man ärver lokalsinne. Men du har då inte fått något sådant från din mor i alla fall, för hon har nämligen inget sådant hon heller.
Kram mamma

Åsa sa...

Jag är då den systern som varken kan höger, vänster, öst,väst,norr eller söder. För mig fungerar det alldeles utmärk med upp och ner, men min fru kan bli aningens irriterad, speciellt när vi är ute och kör. För henne är inte upp och ner logiskt tydligen. Däremot tycker jag att mitt lokalsinnet är helt okej. Man kan ju inte få allt som sagt. Jag fick ju också tjockt hår och dessutom väldigt fina fötter :)

Jävlars så du är ute och reser. Vad kul! Jag har aldrig varit i Mönsterås. Knappt småland över huvudtaget faktiskt.