10 april 2009

Köksrenovering

Vi har nu åkt till Getryggen för att påbörja projekt köksrenovering. Vi har köpt nya stommar (en utav de gamla behåller vi) Tyvärr så var luckorna beställningsvara så dom har vi inte med. Lådinsatsen var slut så den har vi inte heller. Bänkskivor har vi inte heller köpt ännu eftersom vi ändå inte kan lägga på dom för ens allt är komplett. Nåja, vi har kastat och eldat upp flera av de gamla skåpen samt kastat/rensat massor av gamla köksgrejer (jag är SÅ duktig på just det, hoppas inte Maria blir arg nu)

Här har vi skruvat bort det mesta av det gamla köket Så här stökigt får man bara lov att stå ut med att det är när man renoverar kök.
Min älskade karl som är svensk mästare i IKEA ihopskruvning.




Äntligen lite ordning. Hortensian tog jag med hemifrån, den måste ju ha lite vatten varje dag annars dör den ju.


Tog med Tulpanerna med, vem skulle dom glädja på Annalundsvägen?

Nu har vi delat en våningssäng och gjort den till dubbelsäng samt lagt på Lexingtonöverkastet vi fyndade MYCKET billigt för någon vecka sedan. Magnus grillar och jag bloggar.
Ingen har sovit i denna stuga i April på ganska många år. När den renoverades förra gången kom aldrig elementen upp så när vi provsov här förra året i maj (fint väder) var det 8 grader på morgonen. Nu har vi köpt ett oljefyllt element samt lånat ett litet el-element på jobbet. Nu har vi 20 grader inne!
Ååå, vad vi gillar att vara här!
PS Lukas och Isabell har kommit tryggt fram till Egypten (fått mess) DS
Hörs i morgon!



1 kommentar:

Lotta sa...

Du har en fantastisk man Marie, tycker jag. Vet han om, har jag sagt till honom.

Lyckliga du som endast har rörigt för en liten stund :-))

Jag träffade Eva och Kamilla på Scaniarinken igår, lite roligt.

Kramkram