19 april 2009

En Ålandsresenärs dagbok del 2

Kvällen (eller hur det gick till när jag träffade Färjan Håkan)

Efter att ha ätit genom den sedvanliga buffén (överåt inte och tog heller ingen snaps) och för första gången setat så länge i restaurangen att de fick be oss att gå, så väntade dansen. Alltid bränner den någon kalori. Fler om man inte kan ta av sig kavajen för att den gömmer alla valkar hyfsat bra. Holy macaroni så varmt (ville skriva svettigt men det låter ofräshare) det blir att bugga, dansa styrdans och hoppa med händerna högt upp i luften till smalare än Thord och vad nu dansbandet kan han hetat. Kalori mässigt dansade jag nog bort maten men kanske inte ölen.

En fredag på Cinderella är det fullt ös, många unga människor typ i mina barns ålder (här avses Oskars ålder, typ födda på 80-talet) Är man ett konferensgäng som vi så spelar det ju mindre roll. Vi höll i hop gruppen ganska bra hela kvällen (utom Eva, för henne tappade vi tidigt)

På bilden här ser ni ingen mindre än Färjan Håkan. Ville ju inte vara som någon jäkla fjortis, därav den något grumliga bilden. Låtsades sms:a och smygfotade honom. Men han har serverat mig öl!
När det var hopp i säng Kalle var ju som jag berätta i första delen min hyttnyckel borta. Efter att ha blivit arg, irriterad och uppgiven var det till slut bara att ge upp och kasta in handduken. Somnade bums, vaknade tidigt (alkoholen ni vet) men nu har kommit in på dag 2 som får bli del 3 och det får bli en annan dag det inlägget kommer.
Nu ämnar jag läsa ett kapitel och slå i hop mina blå, för att ladda batterierna till ännu en arbetsvecka.
Hörs i mor´n!

Inga kommentarer: