15 april 2009

En helt annan onsdag

En bild tagen runt 21 juni 2006, Brooklynbridge NY Från vänster Åsa (min syster) Åsa (hennes fru) och Gun (min syster)Jag och Eva var ju också med på resan men vi hade några skoaffärer vi inte hunnit med så vi valde bort just bropromenaden. NY i juni är förfärligt hett. Ska bara åka tillbaks någon gång men inte på högsommaren. NY ligger på samma breddgrad som Madrid var det någon som sa (okontrollerad uppgift) och om det nu är så eller inte så kan det i alla fall vara sant för satan i gatan så varmt det var!
Vi åkte dit och passade på att fira min 40 årsdag, nyskild i trång lägenhet ville jag inte ha något stort kalas. Jag fick istället frukost på sängen, lunch picknick i Central park, drinkar i Rainbow room samt middag på pir (vad det nu var för nummer) Inte illa va? Tack ännu en gång systrarna mina, Åsa och Eva för att ni gjorde min dag till den den blev!

Mötes dag på jobbet, sol ute, maten i ugnen. Har rensat bort påskgrejerna (2 hönor och ris) Efter middagen bär det av till IKEA för att beställa köksluckor!

Hejhopp för idag

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hej vännen,

New York är tänkt att ske i oktober. Jag måste spara lite pengar först varför vi planerat att åka först då. Kärleken åker till Spanien i maj och renovering pågår. Pengarna rullar varför jag måste spara innan det kan bli av. Att resa dit är en av mina drömmar, ska bli kul!

Åsa sa...

Vilka pangbrudar!!! :). Jag vill åka tillbaka, men då är det nog dags att se något annat av USA antar jag. Kan tänka mig, New Orleans och hela Californien. Men New York är ju säkert bäst! Ja det var ingen dum födelsedag. Det kanske skulle kunna bli en tradition :)