09 april 2009

Jeans & lax

Axel äger 2 par jeans. Ett par trasiga och ett par för stora. Han kan ju för i bövelen inte gå i mjukisbyxor för jämnan tyckte jag och tog med honom på stan. Vi började på Ninves, gick vidare till JC och lite håglösa gick vi vidare till Carlings. Där mötte vi en kille som hamnat på rätt plats i yrkeslivet. Med en ängels tålamod plockade han fram jeans efter jeans som han trodde skulle passa Axel. Ett par tyckte han och jag satt bra men de gillade inte Axel (för ljus tvätt) Suck. Jag överdriver inte om Axel provat 25 jeans i dag och ändå inget inköp.
Jag körde honom till John i Nykvarn där han ska sova i kväll, sedan åkte jag och handlade lammstek, lax och lite annat påskigt.
Maken åkte direkt från jobbet till IKEA för att handla skåp och grejer till den kommande lilla stugköksrenoveringen. Luckorna som vi ska ha (Duvbo) visade sig vara beställningsvara. Tar ca 10 dagar innan de kommer, men tills dess hinner vi ju göra klart det andra!

I kväll äter vi Uffes lax. Så enkelt och jättegott:

Bladspenat (krama ur och lägg i botten på en ugnsfast form)
Lax (lägg den på spenaten)
Parmensanost (riv och lägg på laxen)
Grädde (häll över)
Salt och peppar

In i ugnen 20 minuter. Kokt potatis till (vi tar mandelpotatis i kväll) Yummi!

Inga kommentarer: