01 maj 2009

Sköna maj, välkommen!

Jag tröttnar aldrig på denna vy! Vi fick en timme på stranden i varsin brassestol, lite nötter och en kall öl innan vi gjorde lite nytta. Det är alltid svanar här på Getis. Jag undrar varför just svanen (och möjligtvis påfågeln) blivit stämplade som "finfåglar" och ex. skator och kråkor som "fulfåglar"? En slags rasism. Sätter man upp talgbollar och fröautomater till småfåglar (småfåglar är ju söta) och man ser en skata där så schasar man ju i väg den. Tänk om det vore människor och raser. Apartheid skulle man kunna kalla det. Egentligen är ju inte svanar särskilt vackra. Från och med nu skall jag behandla alla fåglar (djur) lika (inte spindlar för dom är jag livrädd för, där är min devis en död spindel är en bra spindel)

När vi hade njutit av em solen så bytte vi (=Magnus) hörnluckan till bänkskåpet, de vars gångjärn jag handlade i förrgår när jag höll på att få en stroke. Blev nästan bra. Finjustering i dag.
Min otroligt romantiska make hade dagen till ära köpt champagne och en sabo-berlock (den 1-åriga förlovningsdagen ni vet) Pol Roger avnjöt vi medans vi lagade mat och till förrätten som var avocado och räkor (70-tal, jag vet men jättegott)
Till varmrätt grillade vi rostbiff och hade till det en otroligt god sallad med romansallad, chevreost och mango (vi glömde valnötterna hemma)
Den tidigare nämda romatikern i vår familj hade nog önskat mer romantik efter maten, men med mätt mage, ½ flaska Pol Roger och ett glas rött så somnade jag tämligen fort (jag går ju faktiskt också upp 05 på mornarna!)
Nu har Malin och Johanna kommit, Magnus har påbörjat finjusteringen av skåpen och jag skall skall sy ett draperi för att gömma lite fulgrejer.
Hörs senare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

<3 GRATTIS <3

vad go du är vilken fin bloggdag detta med fåglarna
så sant !!!

Önskar er en fin helg Kram lollo

Lotta sa...

Kan inte din make ge min sambo en lektion om romantik och hur man skall göra, please!