25 maj 2009

Så var måndagen gjord

Titta vad fin nya tavlan blev! Ett impulsköp på http://www.konstbolaget.se/ där jag köpt all konst vi har på väggarna. Jag fick den för ynka 150:-, ramen köpte jag på IKEA och målade om och på Gallerix ordnade Ingrid denna fina dubbelpasspartuo för 250:- (jag är nu mer stamkund där och känner de som arbetar där vid namn) Jag kan inte mycket om konst men jag köper de tavlor (litografier) som jag finner vackra. Så mycket har jag lärt mig att det jag gillar ofta ligger under rubriken figurativ konst. Jag har köpt en systertavla till den (den gick dock mycket dyrare) att ge bort som present men den får vänta tills nästa månad med inramning. Denna månad är inte kul ekonomiskt. Satan i gatan vad pengarna kommer att rulla. Axels försäsongsavgift samt hockeyskola skall betalas. Hans Thailandsresa skall betalas (inte flygbiljetten men mat, boende och fickpengar) Lukas tar studenten (mat, present) Appropå det har jag idag hämtat ut studentskylten med ett foto och namn på. Den kan jag ju tyvär inte visa här för jag tror det händer att han är in och kollar då och då. Och det fotot jag valt skall han ju inte veta om.

Så där dag på jobbet. Har så mycket att göra och jag tycker att alla bara sliter i mig. Lagar nu mat, skall strax hämta Axel vid Axa sportcenter och äta därefter. Är hungrig som en..gnu (?)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hallå vännen, tavlan var fin. Har har hämtat Malins skylt. Vet hon inte om, har gömt den. Jag var på Axa mellan kl. 18.10-20.30. Eller i närheten av, jag promenerade som en dåre runt i området medans Marcus tränade.

Anonym sa...

Oh,så fin den blev! Den kommer dom säkert att tycka om.Annars tar vi tillbaka den:-)
Kram mamma