04 maj 2009

Ju äldre jag blir…

Bild0104Ju mer fascineras jag av naturen. I dag gick jag hem från gymmet och blir nästan hög av alla vackra vyer och dofter. Övre bilden vid båtklubben.

Bild0099 Detta fartyg stod i slussen, det står Listerland på den? Vad är det? Inget land jag hört om men kanske bara ett namn? Och då kommer nästa fråga, brukar inte båtar heta flicknamn. Om jag fick en dotter skulle jag inte döpa henne till Listerland det vet jag bestämdhet! (tänker på listeria, ingen vidare rolig sjukdom)

Bild0106

Magnus kom och mötte mig (han vill ju inte att jag skall få fler steg än han) Det bästa med det är att han visar mig vägar jag aldrig skulle vågat gå annars (lokalsinnet ni vet) Jag håller mig till Birkavägen :o) Denna söta lilla stuga står i skogen någonstans. Precis där såg vi ett rådjur men det gick inte att zooma in så det blev bra.

15598 steg so far!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Känner som du, att jag uppskattar saker jag inte uppskattat tidigare. Har också funderat på om det är åldern. Inte så tokigt att åldras, knasigt att inte uppskatta det vackra och enkla i livet. Kram till dig från mig.

Anonym sa...

Känner som dig & Lotta ...
undrar ofta vad det beror på, åldern vad man gått igenom kanske...
mitt fall mer njuta av dagen här & nu !

Listerland, vet inget ditekt men det finns en by i Sölvesborg någonstans som heter så, visserligen ligger det vid kusten, men om det finn varv som för denna båt är nog inte troligt, inte vad jag hört.

kram kram
Lollo

Anonym sa...

Det är så kan jag säga med ålderns rätt. Att man blir mer inresserad av tex blommor och naturen överhuvudtaget. Och träden blir bara grönare och grönare för varje år.! Konstigt!
Kram mamma