09 maj 2009

Monkan och jag

Kvällens för/varmrätt, med risk för att vara tjatig (men jag älskar skaldjur och det är en av få saker som är gott och inte är fettbildande!) Kvällen efterätt (svenska!)

Förutom jordgubbar, räkor och avokado älskar jag Monica Zetterlund. Jag har bara en endaste skiva med henne men min Spotify är full med Monkan (jag älskar förstås också mina barn och Magnus, de är självklara likaså systrarna, mamma och pappa) Bäst är Gröna små äpplen, Trubbel, och den hon sjunger på bred värmländska

Jag är så lat att jag tar alla foton med mobilen. Ser på jordgubbsbilden att den kunde bli skarpare med riktiga kameran. Men då måste man sätta minnes kortet i datorn. Så mycket enklare med bluetooth.

Var till mamma och körde en sänggavel till Hammarby. Åt lunch tillsammans åkte sen till Skärholmen. Fyndade ett par vita, vida sommarbyxor (75:-! De sålde ut allt på flash) samt en herrskjorta i XL att dra på sig när man duschat på kvällen. Jag har åkt i den grå saaben idag (9-5) för att den är lite större än den blå (9-3) och sängen var rätt stor. Jag har haft körkort i 24 år och i 23 av dom har jag kört med manuell växellåda. I 10 månader har jag kört automat och shit pommes frites vilken vanemänniska man är. Ett motorstopp bara men oj vilka höga varv jag kört på!


Duktig som jag är (eller manisk, det är en tolkningsfråga) ställde jag mig och strök klart (tog typ 2 timmar) när jag kom hem.

Nu skall jag äta och kolla Robinson, i dag får vi säga hej då till Ellinor (eller möjligen Lukas)

Hej och tack för i dag!

2 kommentarer:

Åsorna sa...

Vi tror inte att du är helt fel ute där med Lukas eller Ellinor. Ellinor kan gott få åka ut tycker vi.

Åsa har sett en hel del scarves som var fina på Flash. Är det rea på de också?

Visst är man en vanemänniska. Det gäller inte bara det här med manuell eller automat. Prova att köra vänstertrafik någon gång. De jävlarna har ju satt blinkers på fel sida :) Vi körde genom solsken med vindrutetorkarna många gånger i Australien.
Kram

Lotta sa...

Och jag gick en 10 000 stegs promenad istället för Robinson.
Kram Lotta