09 maj 2009

Lilla snigel akta dig..

...akta dig, akta dig. Lilla snigel akta dig, annars tar jag dig! Ensam hemma utan en människa att ta hänsyn till :o) Vaknade tidigt, mornade mig 20 minuter. Drog på mig regnkläder då det var mulet, blåsigt och regnigt. Gick en 10.000 stegspromenad. Hoppas verkligen inte att jag trampade ihjäl någon snigel men holy macaroni vad de kommer fram efter lite regn.


Denna skorv (vrak är nog mer det rätta ordet) stod mittemot tobaksmonopolet. Undrar hur länge den har legat på botten innan den fick se dagsljus?

Gick förbi bagarn och köpte mig färskt bröd till frukosten. Väl hemma myser jag i soffan med LT & Lasse Bengtsson. Jag älskar nyhetsmorgon lördag! Söndagar tycker jag inte alls om fast jag tror egentligen att det mer är inriktat till kvinnor.

Önskar lördagar hade fler timmar än andra dagar t.ex. måndagen skulle ju kunna ge några timmar till just lördagen?
Egentligen skulle man väl hoppa ur ekorrhjulet och jobba mindre men jag bara älskar pengar och vill inte ha mindre av dom (egentligen gillar jag ju inte pengar utan vad man kan göra med dom) Maribel (en mycket god vän) har gjort det och jobbar på timmar (det finns ju hur mycket jobb som helst som syrra) men jag är alldeles för rädd om min SGI och pension och hela paketet med fast jobb och inkomst. Jag älskar min bil, min laptop och mobiltelefon (som följer med jobbet) Kan sakna åren jag jobbade skift och hade lediga vardagar och massa egentid (i alla fall sen barnen börjat skolan) Men jag vill ju inte jobba helg, jul och midsommar igen och det följer ju med skiftjobbet. Att hitta balansen i livet och att gilla vardagen är inte alltid så lätt, det brukar jag och Oskar ha en del diskussioner om när vi åker till jobbet.
En sak vet jag dock. Jag är min egna dagboks författare eller som min arbetskamrat Elisabet säger: Man är sin egna films regissör (same, same but different)

Inga kommentarer: