08 maj 2009

Egentid

P5080002

Min dag: Jobb 06.30-15 Fixade fredagsfrukost. Svarade i telefon. Personalsamtal (1 per telefon, 1 live) Statistikrapportering.

Hem och städade lite (spunk skala i dag endast 0) Skurade b.l.a. diskbänken med svinto och gud så fin den blev! (ville egentligen ta kort på den och lägga ut med det är väl möjligen väl husmorsvarning på?)

Åkte och tvättade bilen, inte i automat utan på sådan där carwash eller vad det heter. Den blev enormt fin. Just ja, körde Lukas till och från tränigen (i dag judo och den lokalen ligger just vid stället man tvättar bilen på) Hem och vek flera kilo tvätt och strök en liten bit av högen. Bada hann jag inte då klockan var 19.30 då jag hoppade in i duschen. Nu har jag en tallrik rökta räkor och en apstor havskräfta framför mig. Geir tyckte jag kunde unna mig en egen hummer men det är jag alldeles för snål för. Denna stora havskräfta kostade 90:- och är i storlek som en halv hummer. Har ännu bara ätit en klo. Magiskt god!

Nu ser jag Så ska det låta och dricker bubbel och har massa skaldjur framför mig, har tyvärr inte tid för er längre.

Solong läsarna mina och trevlig helg på er!

1 kommentar:

Lotta sa...

Trevlig helg önskas också dig. Njut av din egentid, man vet aldrig när tillfälle ges nästa gång :-))