22 mars 2009

Vilodag

Eva, Annelie och Kamilla
Hade en jättetrevlig kväll hos Eva i går. Räkor och (lite för mycket) vin. Jag ville ju se Robinsson men de andra var inte lika intresserade så det var svårt att hänga med. Vi pratade om relationer (ovanligt på en tjejträff va?) Lite om de äkta männen, karlar i allmänhet, barnen men mest om relationer till vänner (föräldrarelationer hann vi inte med alls inser jag. Vi får ta det på Ålandsresan Kamilla bokat in oss på :o))

Vaknade mycket tidigt, så som ofta när jag druckit vin. Alkohol gör helt enkelt att jag sover kass. Har läst ut Eremitkräftorna (legat i soffan och latat mig) Underbar bok men kass slut. Eller så är det ett bra slut, för det ger förhoppningen att det blir en tredje bok.
Tog en promenad till Hagaberg för att hämta bilen hos Lukas. Kall vind och snö. Brr! Körde Oskar till Johannes och på så vis får jag träffa alla mina barn idag. Mamma och jag hade tänkt åka till Gustavsbergs fabriksförsäljning i dag men ingen av oss hade någon lust. Bjöd hit mamma på middag i stälet. Magnus lagade en jättegod färsk ravioli, med spenat och coctailtomater. Verkligen supergott!
Nu väntar jag på att Axel ska komma hem. Så man äntligen får mamma om honom och hans arm ordentligt. Han var nyss i Arboga, så jag får väl ge mig till täls någon timma.
Bäddat rent i sängen. Om jag någongång blir rik och skaffar tvätthjälp skall jag bädda rent varje dag. Jag älskar att lägga mig i renbäddad säng (helst satinlakan, så som i dag)

Sen är det ånyo en ny arbetsvecka, hur fort kan en helg gå?!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen, Gisela som köpt boken till mig säger att det kommer en tredje. Har åkt förbi fabriksbutiken många gånger denna helg och inte stannat för att ens kika lite. Väldigt olikt mig må jag säga. KramKram

Anonym sa...

Tack Magnus och Marie för en jättegod middag./kram mamma och sväris