11 mars 2009

Min egen TV tablå

Fasiken inge bättre ännu. Har ont över bihålorna men inte så mycket att man behöver gå till doktorn. Otroligt snorig, nysig och hostig. Diagnosen får nog bli: Bonnförkylning.
Tillbringar dagarna framför tv:n och i sängen. Snyter mig och tycker lite synd om mig själv.

Läser nu Berlinerpopplarna och ser tv och filmer som jag fått gratis med tidningar. Gårdagens Tillsammans är man mindre ensam var bra, i dag skall jag se någon med Jennifer Aniston (äckligt snygga människa)

Tv har aldrig varit någon stor grej i mitt liv. Kompisar har påpekat det och det stämmer nog. Min lillasyster Åsa, hon älskar TV (kanske mer förr) Mannen jag bor med och hans döttrar älskar också tv. Kan liksom inte sitta i soffan utan att slå på den (fast där egentligen inte visas något man vill se)

Om jag nu när jag sjuk skulle kunna göra mig en egen tv tablå för en dag skulle den se ut ungefär så här:











Däremellan skulle det visas lite SVT drama kanske Tre kärlekar, Den tatuerade änkan, Jerusalem, Kejsaren av portugalien, Svenska hjärtan (visst var det också SVT drama?)
En och annan film också: Forrest Gump, Thelma och Louise och Stekta gröna tomater.
Och några utländska gamla serier: Lilly Harper, Fem svarta höns, Mars och Cheers
En enda dokussåpa skulle få visas: Robinsson (innan tv 3 förstörde den och bara tog med massa 20 åriga wanna bees)
Lite Papphammar där emellan så kunde även jag tillbringa en hel dag framför TV:n.


Nu ämnar jag kurera mig med Nezeril, acetylcystein och dagens LT.


Inga kommentarer: