04 mars 2009

Lite duktig mamma



Min Oskar fick som 5 månaders bebis opereras för sin VSD (ventikelseptumdefekt = ett hål mellan hjärtkammrarna) Här ligger han på IVA dagen efter. Oj, vad jag var ledsen och orolig. Aldrig trodde jag väl att han skulle bli 193 cm lång och få 48 i skostorlek :o)


I dag hade ju Maribel och jag bokat promenad kl 17. Jag vet ju att hon brukar gå med stavar, så jag ville inte vara sämre. Tycker dock att det ser lite töntigt/tantigt ut men nu var vi ju två om saken.
Gick en timmes rask promenad och hann ju under tiden prata massor (bonustid med en god vän) Lukas kom på middag (bonustid med en god son) Pratade resa (han och Isabell åker till Egyptien på påsklovet), vaglar (han har en) och livet. Han var kvar tills det var dags att hämta Axel i Scaniarinken.

Oskar den sötnosen. Frågade honom om allt var bra i dag, ja fick jag till svar. Allt bra på jobbet i går? Ja. Efter 20 minuter sa han -Just fan, jag var ju på akuten i går. Jaha, vådå´rå sa jag -Fick 4 metallflis i ögat på jobbet så jag åkte till Ögonakuten, fick lokalbedövning, skrapades och fick någon salva. Jahaja, vad säger man. En vanlig dag i min förstföddes liv :o)

1 kommentar:

Anonym sa...

OOhh jag kommer ihåg när han opererades.! Såliten och hjälplös. Och hur hjälplösa vi kände oss.Kanske därför han inte lägger på minnet att han skrapat flisor ur ögat. Vilken kille! Så typiskt Oskar! Egypten verkar ju inte helt fel. Lite avis blir man. Själv har jag sålt min lgh idag. Ett litet tag var man faktiskt millionär. Huga ligen
Kram mamma