21 mars 2009

Presenter och Getryggen

Sov till 08.30! Otroligt länge för att vara jag. Började dagen med nygräddat bröd (hade sånt där halv färdiggräddat bröd hemma) med marmelad och messmör (men inte tillsammans förstås) Kaffe och LT hör ju också till. Åkte ut till stugan, maken mätte och gjorde manliga saker. Jag och Johanna rensade skåp och dammsög flugor (inte Johanna hon pratade i mobiltelefonen då) Vi får inga jämställhets poäng för den uppdelningen ser jag nu när jag skriver.

Åkte direkt på stan och till Gallerix. Har köpt en litiografi "Norrskär" av Mats Hådell. Den är ämnad att sitta ovanför soffan ute i stugan. I dag lämnade vi in den för inramning. Dubbelpassepartout i 2 olika nyanser av blått och en tjock vit träram. Dyrt blir det men jättefint!

Här ser ni litografin, visst är den fin!?
Köpte också en liten present till Eva som jag och Kamilla skall åka till i kväll. Räkor, vitt vin och Robinsson ska vi ägna oss åt, hur trevligt som helst. Eva och Kamilla har varit mina vänner i ganska precis 23 år sedan vi flyttade från Gävle ner till Södertälje. Vår gemensamma nämnare är egentligen våra x som spelade i samma lag. Nu är vi alla skilda och våra fd män har inget umgänge med varandra men vi håller i hop! Köpte också en liten present till Gunnar som ägnade gårdagskvällen åt Axel, körde till olika sjukhus och satt med en svettig fjortis i bil och väntrum. Väl värt 2 flaskor av mina favorit viner. Lukas har lovat köra mig och Kamilla fram och tillbaks till Mariefred där Eva bor. Han har några körningar att köra igen alla år man kört honom på träningar :o)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en trevlig kväll vännen

Anonym sa...

Littografin är vacker! Visa sen hur den blev inramad.
Ge Axel en stor kram från oss.
Hoppas du får en trevlig kväll med brudarna
kram
Gun

Maribella sa...

Fin tavla! Man kanske får komma och se på den IRL någon gång??
Hur är et med Axel förresten?
Kram