23 mars 2009

Rött gips, är världen ur led?

Men egentligen är det inget gips, utan en skena med en röd elastisk linda runt. Han är inte glad att ha gipset ända upp i armhålan. Tungt och krångligt bla när man skall sköta den dagliga hygienen. Nu blir det förstås ingen cup på Åland till helgen (de skulle på cup 2 helger på raken) Man kan nog säga att säsongen är över.
Ytterligare en dag då jag träffat alla mina barn. Oskar i morse, Lukas ringde och ville ha skjuts till träningen just när jag anlände till Södertälje. Och Axel är ju här hemma.

Johanna och jag har lagat middag. Korvsoppa, en rätt jag snott från min kompis Ulla. När barnen var små och vi var föräldralediga åkte man ofta över till varandra och var där över lunchen och fick på så vis inspiration till den egna vardagsmaten. Korvsoppa kan man göra i lergryta i ugnen eller i stor kastrull på spisen och med de ingredienser man har hemma och tycker om. Grunda med vatten och buljongtärningar. Skala och dela sedan i lagom stora bitar: Potatis, lök, palsternacka, kålrot, morot och falukorv (eller vad du vill ha) Nyttigt och gott (ännu nyttigare ju mindre falukorv du slevar upp på din tallrik)

Förkylningen visar sig nu mer bara med hosta och ett ont sår i näsan. Snart har jag inget försvar att inte ta tag i träningen. I morgon har jag annat på agendan likaså torsdag. Måste alltså bli på onsdag som muskler, lungor och hjärta ska få sig en duvning.

Hejhopp från Marie som är glad för var dag hon får utan huvudvärk

1 kommentar:

Maribella sa...

Rött gips är ju jättesmart, smutsen syns inte och det är svårt att missa att det finns!!!

Kram, hoppas du mår bättre nu!!