13 mars 2009

Framme

Bilresan i går gick bra. Snöyra från Mora till Sälen. Mycket lite trafik och smårädda systrar som sitter och säger att man måste köra försiktigt. Jag lugnade de och berättade att de inte behöver vara oroliga för jag har ju tjänstebil och jobbet betalar ju en eventuell självrisk :o) Dom blev lika sura som Magnus över det argumentet (men så har de inte samma ekonomska sinnelag som jag)
Var uppe i stugan 22.30. Fika och hopp i sängkalle. Sov otroligt gott som alltid här. Inte en hostatack men Åsa säger att jag snarkat enormt (mycket snack tror jag) Vaknat med illröda kinder. Femte sjukan ger väl bara en röd kind? (och drabbar pyttesmå barn) Ingen feber men snörvlig och hostig.

Jättemycket snö, 4 dm mer än för bara några veckor sedan. Skall tillbringa dagen i fotöljen eller möjligen sängen och läsa Berlinerpopplarna. Hoppas pappa får med sig Gun och Åsa på en skidtur så man får lite egentid ;o)

PS Glömde min mobiltelefon nere i bilen. Måste man nå mig, gör ett inlägg här eller ring Åsa, pappa eller Gun. DS

Hejhopp

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter helt underbart med stugan. Och Berlinerpopplarna är så bra. Vilken dag du har framför dig!
Här är fint väder idag men jag mår skit fortfarande. Var på VC i går. En virus som satt sig i luftrören med astma symtom. (låter som en kyrko orgel)Fick ett rör med Salisylsystein och blir det inte bättre till måndag blir det cortison Pulmicort. Håhåjaja. Ha det gott och njut av fjällsluften
Kram mamma

Anonym sa...

Njut av boken, det gjorde jag vännen.