16 mars 2009

Så var det jobb igen

Kändes helt ok att komma tillbaks till jobbet. Bra bemannat = ingen kö och jag loggade ur redan 08.00. Haft 2 intervjuer samt läst, besvarat och åtgärdat mail. Har en surdeg kvar till senare i veckan (statistiken) men något skall man ju ha att göra även då.

Åkte direkt till tandis efter jobbet. Hur i hela friden kan någon människa vilja bli tandläkare? Hålla på med folks munhålor dagarna i ända. Amalgam, komposit, bryggor och rotfyllningar. Svaret fick jag med räkningen när det var klart. En koll, inga hål men en gammal lagning som börjat falla ur som således reparerades i dag. 1850:- kostade det. Hua mig. Men inge ont om Magdalena, hon är en jättebra tandläkare (som jag valde när jag flyttade till Södertälje för 23 år sedan, enkom för att namnet lät snällast av alla tandläkare som fanns i Gula sidorna just då) Magdalena Björkman, visst låter det snällt? Hon är både snäll och duktig. Lite lustigt när jag blev i hop med Magnus så visade det sig att han också går hos henne.
Glad skall jag vara ändå för när jag var med fin-Saaben i Sälen så la kärlekens gamla Saab sonika av (den är ju inte urgammal utan en 2003:a) Bogserad till verkstaden och uthämtad och lagad i dag. 7800:- kostade det (för en bränslepump) Tyvärr var det nog grunderna till vår sommarsemester som hamnade i kassaskrinet på Svenska bil :o(


Sprang på stan efter tandis och köpte nya underbyxor, strumpor, mascara samt ett kroppssmör från Bodyshop (finns massor av "smaker" jag valde denna gången kakao) Åkte därefter till ICA Maxi och veckohandlade.
Nu sitter jag således i soffan, väntar på att Cityakuten skall börja och luktar som en chokladpralin :o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bränslepumpar och gamla lagningar, fy bubblan vilka tråkiga pengar. Det är ju inte diekt något som man njuter av när det är utbytt. Eller lyfter ni på huven då och då och tittar på er fina bränslepump ;)Nä sådana saker borde vara gratis. Då är det roligare med kroppssmör som luktar chokladpralin...