08 mars 2009

Sakta men säkert

Återvänder energin till mig. Har handlat mat och gjort veckomatsedel (låter präktigt och är väl det med det kostar både mer tid och pengar att handla varenda dag)
I dag äter vi greksallad samt grekisk kyckling. Just den grekiska kycklingen är en favorit i repris. Receptet finns på http://www.arla.se/ och jag har lagat denna anrättning i säkert 10 år. Alla (med alla menar jag typ: Även kräsmagar som är rädd för "konstig" mat såsom Axel och Lukas) gillar den och den är inte särskilt fettbildande. Medans maken sover middag i soffan har jag nu flyttat ner symaskinen och plockat fram strykbrädan. Lite smågrejer som skall lagas. Håller på att bädda rent i sängarna så örngotten skall ju strykas (hatar att samla på ett berg med stryktvätt)
På så vis ser det ut att bli en dag där man gör lite nytta. I kväll Mia och Klara samt Beck. Underbart snälla goa Peter Haber som jag mest tänker som Sunes pappa eller Martin Beck. Kul att se honom spela otäck skurk häromdagen!

Hörs kanske senare i kväll, annars i morgon!

Inga kommentarer: