28 mars 2009

Min lördag so far...

Sov till 08 vilket är bra för jag somnade ganska tidigt i går kväll, vet inte när men jag tror jag såg hela Så ska det låta i alla fall. Gissningsvis runt 21 alltså.
Frukost med ägg, yoghurt och LT. Sen hade vi sällskap av Lasse Bengtsson och Mattias Flink en stund när vi mornade oss i sängen. Intressant att man från TV 4 sida väljer anhöriga komma så mycket till tals. Sorgligt att de inte alls verkar komma vidare i livet. Sorgligt också att hämdkänslan är så stor. Men vad vet jag? Tack och lov har jag ju ingen personlig erfarenhet av något liknande.

Åkte ner på stan, kollade på en lampa att hänga över köksbordet. Vi har ingen och ljusmässigt klarar vi oss men det är liksom som om det fattas något. Föll som en fura för lampan som visade även vara med i Family living (det fick vi veta av det mycket trevliga och kunniga butiksbiträdet)

Den syns kanske inte så mycket men den är rund och i zink (i alla fall i någon typ av metall) Maken trodde att den skulle se liten ut så nu grunnar vi på saken men den var SÅ fin!

Handlade en kjol och 2 långärmade t-shirts samt 4 pocket böcker, en del djupt någon mer lättsam:
I en annan del av Bromma - Martina Haag (får väl klassas som mycket lättsam, gissningsvis kommer man att skratta en hel del)
Lyckans land - Kajsa Ingemarsson (lättsam och lättläst)
Revolutionary Road - Richard Yates (lite tyngre, om ett äktenskap)
Fallen - Joyce Carol Oates (kanske inte heller så lätt men jag älskar hennes berättarstil!)

Alla författare är bekanta utan Yates som bli debut för mig. Boken är gammal (1961) men har ju nyss filmatiserats med Laonardi DiCaprio och Kate Winslet i huvudrollerna. Jag har inte sett den ännu men SKA. Mycket ktitiker rosad.

En sväng på ÖoB hanns med också där vi bland annat handlade tvättmedel och brödformar. Har nu gjort oss lite fina och skall gå på middag till familjen Segh.

Hörs i morgon igen!

Inga kommentarer: