25 mars 2009

Jungfru Marie bebådelsedag


eller våffeldagen som vi som inte tror på bibeln hellre kallar den.

Vet inte riktigt varför det heter Marie bebådelsedag för jag antar att det på något vis syftar på Maria (Jesus mamma) I alla fall är det enda dagen på året som det det står mitt namn i almanackan. Jag heter Marie Helen och har aldrig namnsdag. Men i dag hade mannen köpt blommor (från blomsteraffären) och ett jättegulligt kort med en trisslott i. Vet inte om det var för att mitt namn står i almanackan (fast det gills ju inte som "riktig" namnsdag) eller för jag var så sur när han kom hem. Inte på han men på alla barn som bor här och helt saknar förmåga att ta reda på sin egen skit. Man vill inte åka hem från jobbet när man vet att det ser ut som f-n. Skor direkt innan för dörren. Tom mjölktetra vid diskbänken, brödsmulor efter dagens mellis, posten inte inhämtad, pennor och sudd utspridda på olika ställen, hårborstar fulla i hår på handfat, vardagsrumsbordet. Grrr. I bland har jag lust att skaffa mig en egen liten lägenhet och bara ha mig själv att plocka/städa efter.
Tar en djup suck och tänker att jag säkert inte är ensam i världen om denna känsla av otacksamma stökiga barn?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte ensam vännen, jag försäkrar!
Hur svårt kan det vara att ta upp ur slasken exempelvis? Den var ren när jag gick från köket. Efter att 18 åringen ätit middag, låg det helt plötsligt matrester i diskhon. Blir så trött!
Vilken fantastisk make du har. Jag har ALDRIG fått blommor av min sambo.

Anonym sa...

Jo ar nått alown sister! Man kan även KLIIIIVA över posten på golvet, slänga jacka och väska på bänken i hallen, skita i att tända en enda lampa i lägenheten, tömma sina blöta gympakläder på i en hög på golvet och när man kommer hem lite små-matt och får en mindre hjärnblödning får man en helt förvånad blick tillbaka och ett svar. Jaha förlåt! Det enda som funkar mot detta är tyvärr hot om indragna månadspengar och dylikt! Är de inte söta de små raringarna, så säg ;)

Anonym sa...

åh gott att höra, jag som får höra att jag alltid gnäller, men jo jag är pedantisk jag vet !
men dem har lyxen att ha ett badrum ungarna 6 jag ett i sovrummet, men vaför är det då hår i mitt hanfat & blöta handukar på golvet & detta blir en gnällig mamma med huvudverk !
kram Lollo