24 mars 2009

Skatteåterbäring

I dag kunde man logga in på skatteverkets hemsida med sin e-legitimation för att se hur det gått med skatten 2008. Jag har betalt alldeles för mycket och få således tillbaks 15234:- Yippie! Rekord för mig som iofs brukar hamna på plus men aldrig så här mycket. Orsakerna är nog: Ingen fastighetsskatt (nytt hus) Inte med i Svenska kyrkan samt att vi inte har jämkning.

Jobbdagen - en vanlig dag med KM-råd och APT
Middag - Älgfärsrullader, kokt potatis och gräddsås (med 17% creme fraishe och mjölk)
Kvällen - doftljus homeparty hos min syster Gun. Fanns typ 100 dofter. Jag köpte 2 Mullberry och ett björnbär-Honung.

Dagens sämsta - berget med tvätt
Dagen bästa - skatteåterbäringen (såklart!)

Skall hoppa i säng, är trött jämt. Varde ljuset som nu kommer mer för var dag!

2 kommentarer:

Maribella sa...

Perfekt till att betala bilen....eller??

Anonym sa...

Spar pengarna till att hälsa på oss kommande vinter :)
Jösses vilken puls vi hade igår när vi kollade upp skatten. Åsa fick som bekant betala 22.000 förra året, men i år gick det bättre. Jag får tillbaka 3900 och Åsa typ 3000!