27 mars 2009

Fredag kväll hos familjen Kilström Jönsson (barnfri helg)

http://www.delicard.se/2/index.asp?val=201&rec=2073
Calypsokryddad biff med avokado- och mangosallad lagas det i kväll på Annalundsvägen 5a. Till förrätt äter vi färsk krabba. Magnus läste i en söndagsbilaga (tror jag det var) något vintest. Där fanns några franska viner som fick 5+. Vi dricker aldrig franska viner men han hade varit klok och sparat namnen i telefonen, således skall vi i kväll dricka Château Bouscassé från 2005 (jag läser på flaskan men fattar fan inte vad det är för druva)

Efter jobbet åkte jag till en underbar inredningsbutik som heter Zandvoort. http://www.zandvoort.se/
Jag har varit där ett par gånger tidigare men det var nog 3 år sedan sist. Jag skulle aldrig ha hittat dit för förra gången jag var där var det min bundis Eva som körde. Jag har inget lokalsinne alls och fast än väldigt få skulle kalla mig mespropp så är jag mesig vad gäller att köra bil i Stockholm. Förr fick jag hjärtklappning när jag kom ovanför IKEA. Nu jobbar jag i Årsta så dit går bra. Av en slump såg jag att butiken ligger precis över gatan där Oskar jobbar. Jag vill ha allt som finns i denna ljuvliga butik men köpte inget. Bra lön men hiskeligt många räkningar (bla tandläkarräkningen) gör att jag håller lite extra i pengarna (är ju en hiskerlig kontrollfreak vad gäller pengar, Eva säger att det behöver ju faktiskt inte altid vara en dålig egenskap även om jag själv önskar att jag kunde vara lite mer "lös-släppt") Mitt (politiskt korrekt är här att skriva vårat") heminredningsprojekt är hallen. Vi har ju ingen riktig hall men den lilla snutt vi har skall göras om. Byrån från Magnus förra lya stod ju där i brist på annat, nu står den i friggan på Getryggen. Jag vill ha en bänk (de hade en gammal, nött fin på Zandvoort á 5600:-) och ett fint telefonbord. Men se jag tänker inte ila i väg och köpa utan väntar in att de möblerna hittar mig :o)
Bilden nedan är från Zandvoorts hemsida och då kan jag samtidigt tillägga att jag köpt en underbart vacker Hortensia i dag (faktiskt två stycken men den andra ämnar vi ge bort i morgon när vi är bortbjudna på middag)





Fredag kväll, Magnus i badet, jag bloggar, köttet i marinad. Ljuvliga dofter i huset och en vacker blomma i fönstret (jag har också en tokfin mullig Hibiskus i ett annat fönster, måste jag tillägga för den ser lita avis ut) Kan det bli så mycket bätte? (Jo, att jag var naturligt smal förstås men det kommer ju aldrig att hända)

Trevlig helg på er alla som läser min blogg!

PS förra veckan hade jag över 100 läsare, jag som är en enorm tävligsmänniska vill ju vinna över den där BlondinBellan så läs på och kommentera gärna ;o) DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen, hemma efter träning på Scaniarinken. Tänkte tanken att komma över men bestämde mig för att titta på träningen. Säsongen är trots allt snart slut. Skit också, nu gjorde Rögle mål!

Klart du ska vinna över BlondinBella, det kan du om du vill. KramKram

lollo sa...

Smyger mig in som vanligt i din mysiga blogg, snart bräcker du blondinbellas, men ärligt hennes är inte lika bra som din !

får man vara pinsam här, blotta sig ?
Ja jo jag har dem gånger vi setts hos din syster
tyckt du är så tjusig & vacker !
och jo lite avvis, så du vet så ser vi andra dig !

kram kram Ha en fin helg //Lollo