10 mars 2009

Hurra det snöar eller?

Vitt ute i morse, vackert och ljust men nu är det ju ändå mars och jag tycker lite synd om de snödroppar och annat vårigt grönt som börjat smyga sig upp (ändå vet man ju att det kommer att komma snöoväder ända fram i April) Inget bättre i min "vadfandetnuär" sjukdom. Hostar och nyser som en tok och har du dessutom fått snuva och snytit mig så pass mycket att jag är rödfnasig runt näsan. Tillkommit har också en begynnande värk i övre tandraden. Hade måna sinuiter (bihålsinflammationer) som 20-25 åring och tycker mig känna igen symptomen Avvaktar väl någon dag innan man ilar i väg till doktorn. Som syrra är man ju rädd att verka hypokondrisk. Apropå det: När Oskar var 2 år bröt han benet. Åsa (min lillasyster) bar honom ner för trappan, föll på honom och knak. Det här gick inge bra sa Åsa. Oskar grät en pyttestund och sen var det ok (han ville ju inte stödja men..) När barnafadern kom hem och jag berättade vad som hänt ställde han diagnos bums, och visst hade han rätt. Både tibia och fibula var ju av. Nåja, i onödan belastar jag inte vården :o)

I dag skall jag ligga i soffan, smörja min hud runt näsan med fetsalva och kolla Oprah (som jag älskar men aldrig kan se då det bara är skiftarbetande/barnlediga/pensionärer som kan se eftersom det går mitt på dagen) En gratisfilm har jag också att fördriva tiden med (Tillsammans är man mindre ensam, man fick den med Tara för många nummer sedan och jag har läst boken som var riktigt bra!) Lär väl sova några timmar då jag har mycket svårt att göra det nattetid då den där djäkla hostan intensifieras.

Suck, vad jag gnäller, men det bästa med skiten är att nu lär det väl vända?

2 kommentarer:

Maribella sa...

Gnäll du! För är det någon som aldrig gnäller så är det du!! Så du har väldigt stort gnällkonto just nu!

Tror jag har Kåvepenin i lådan, ska jag komma förbi med några?

Kram

Anonym sa...

Usch och fy! Tror du att du fixar helgen? Du får slappa i hundranittio så kanske du blir snabbt frisk. Krya på dig.

BenbrytarÅsa