18 mars 2009

Min migrän och jag

Fick migränkänning på eftermiddagen, innan jag var hemma var den fullt utvecklad. Tacka gud (är agnostiker så Gud är kanske inte den rätta att tacka) för Imigran (den mycket billigare kopian heter nu Sumatripan) Första gången jag hade just den typiska huvudvärken var för ganska exakt 20 år sedan. Jag vet det för det var i samband med Oskars födelse. Satan vad handikappad jag var innan Imigran kom in i mitt liv (och alla andra migrändrabbade människors) Kunde vara sängliggande i som mest 3 dygn. Var till doktorn och fick Treo Comp, Lobac och Citodon (missbrukartabletter!) Hjälpte inge vidare heller. En gång när det var ett 3 dagars anfall lånade jag en Imigran av en granne i ren desperation och det var som att trolla. 45 minuter tog det sen var jag helt smärtfri. Helt otroligt.
Sedan den dagen brukar jag aldrig säga att jag lider av migrän. Jag har migrän men blir helt smärtfri av detta piller. Smolket i bägaren är att sista 2 åren har det varit typ 3 tillfällen då den inte har "tagit". Det andra smolket är anfallen kommer oftare och oftare. Nästan så jag längtar efter menopausen då man förhoppningsvis blir av med eländet. Sista månaden har det kunnat vara ett par gånger i veckan. Ser inga samband med livsföring, skulle vara att jag sover en timme mindre varje natt sedan jag börjar 06,30. Kan det kanske vara så enkelt?

1 kommentar:

Maribella sa...

Usch, stackare!
Minns du när du hade migrän när Pernilla och jag skulle fira dig på grönan? Då tror jag inte Imigran fanns i ditt liv....

Kram