28 augusti 2010

Vatten

Å, vad jag gillar denna låt. Har den som ringsignal på mobilen och blir lika glad var gång det ringer.

I dag har vi fått vatten ner till stugan på Getryggen. Allt jobb med slag, kopplingar samt nergrävning av slag tog typ 3 timmar bara!P8280208             Tur vi hade köpt lite för mycket slang. Det råkade bli hål i en :o)

P8280210                             Uppe vid gamla stället vi fick hämta vatten

P8280212                                     Under huset för lite “micklande”

P8280213    Jag gjorde inte jättemycket nytta mer än att baka och fixa fika och lunch

P8280214           Tadam, så hade vi vatten. Här ska vi bygga ett utekök nästa vår!

P8280215 Min otroligt charmiga man gräver ner slangen tillsammans med min pappa

P8280216 Tänk att vi hann både dra, koppla och gräva ner slangen på bara några timmar, det trodde vi inte!

Nu har pappa åkt till Åsorna för att vara hantverkare även där. Jag är hopplöst skrytsam över min pappa, han kan göra allt. Tur att båda mina män har utrustats med ett gott självförtroende, det kan inte vara lätt att jämföra sig med min pappa :o)

1 kommentar:

Lotta sa...

Du gjorde väl en massa nytta.Det tycker jag iallafall. När jag ser bilder på din man måste jag erkänna att jag känner ett stygn av saknad.