21 augusti 2010

Att vakna på fel sida

Jag kommer i håg när barn och mamma ställde frågan om man vaknat på fel sida. Vet inte vart uttrycket kommer i från men  i vilket fall som helst gjorde jag det i dag. Vaknade på fel sida alltså. Allt har känns tråkigt och man blir inte bara sur över en otömd diskmaskin, otorkade bord och tandkrämskladd i hela badrummet man bli URSINNIG. Kände att här är det bäst att inte träffa en levande själ. Gick en långpromenad (9km) och lyssnade på Staffan Schejas Sommar i P1 (4+) När jag kom ut på landsvägen gick det inte att höra på Ipoden pga Mälaren runt. Otroligt många motorcyklar som verkar sakna ljuddämpare!

MR%20SodertaljeVäl hemma städade jag bilen först på insidan sedan på utsidan. Åkte i väg till Moraberg och bytte kolsyrepatron till Sodastreamern. Sedan har jag nästan på egen hand löst lördagskrysset i DN (stolt)

Nu lagar vi middag. Kronärtskockor till förrätt. Jag älskar verkligen det! Grillen är tänd och väntar på köttet och till efterätt ska vi äta hallon (för bär är ok med GI men inte frukt om jag förstått saken rätt?) Eftersom jag inte ätit någon frukt på typ 2 veckor känns det som om min kropp vill ha lite vita kaniner (det kallade jag och Gun vitaminer för när vi var små)

Senare ser vi del 3 och 4 av Band of Brothers och i morgon är en annan dag (tack och lov)!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Imorgon blir helt klart en bättre dag. Vissa dagar känner man verkligen att alla människor är dumma i huvudet och att alla vill jävlas med en. Vissa kallar det PMS. Och ibland är man bara på dåligt humör. Det får man vara. Nu är det bara 33 dagar kvar till Valencia :)

Anonym sa...

Du har tur du.....som vaknade på fel sida, detta innebär att man har RÄTT TILL att få tokspel på oplockad diskmaskin, tandkräm och dyl. Själv vaknar jag på rätt sida och får stor SPUNK på allt och alla som inte fattar att VAR SAK HAR SIN PLATS och att jag själv är så puckad att jag springer runt och plockar ordning på allt åt dom. Detta utan PMS! Hoppas middagen smakade bra och att ditt Gi kämpande ger resultat:)

Lotta sa...

Och då är du ändå en grundglad person. Tänk på de (stackare) som är på detta humör jämt.

Imorgon är en bättre dag. Bamsekram till dig från mig.

Herrejisses är det bara 33 dgr kvar till tjejresan, tjohoo!