08 augusti 2010

Söndagsregn

En underbart vacker fredagskväll fick vi på stranden ute på Getryggen. Otroligt vad det blir varmt när solen kikar fram och det är helt vindstilla.Gott mat och god dryck, skatt och flams hans med innan det blev lördagsmorgon. Den observante läsaren som även läser pingvinfamiljens blogg ser att jag snott deras foton. Hittar inte kameran, kanske ligger den kvar på Getryggen? Här ser ni Åsa fångar kvällen.                               IMG_0538Min lillasyster Åsa med min make. Båda är det födda inom loppet av 2 veckor på våren/försommaren 1971. De har också helt otroligt vackra fötter båda två (till skillnad mot hon som skriver denna blogg) Det var väl något som gick då? Lägg också märke till de nya dynorna! Fyndade på sensommarrean.IMG_0541På lördagsmorgon var det gråare än gråast. Vad gör väl det när man har huset fullt i trevligt folk? En prommis med Simba, lite läsning, sillunch innan äntligen TP:t kom fram. Gissa vem som vann ;o)IMG_0553Malin och Johanna har också varit med denna helg. Nu har varannan veckas livet börjat igen, vilket betyder att det inte är så långt kvar till skolstarter och sedermera höst.IMG_0554Simbas humör påverkas inte utav fulväder. Lika kul att bada och simma efter pinnar i duggregn som i sol.IMG_0550

Väl hemma har vi bäddat rent i sängen, träffat Axel som gått på is i dag med sitt nya hockeylag. Apropå det, ni har väl sett att SSK spelat i helgen? Om inte så kan ni läsa om det här. I papperstidningen var det bild på en otroligt söt målgörare ;o)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Åh vilken bra helg ni haft. Vad härligt!

Jag sänder en påse med min sambo. En påse med lite av varje.

Jag ska fråga Gisela vart hon köpt klänningen, i promise.

Anonym sa...

Undrar om inte Åsa sa att hon såg er kamera i typ fruktskålen. Den kanske ligger kvar där.
Tack för senast :)
Lill-Åsa