11 augusti 2010

Sommarpratare

Jag lyckas aldrig ha P1 på klockan 13 på dagarna. Vare sig Se hela bildenpå semestern eller än mindre nu när man jobbar.  I bland kom vi på det men då var det svårt att koncentrera sig, jag menar det är ju sällan man kan vara så värst fokuserad när man spikar panel, målar eller så. Därför laddar jag ner pod versionerna. Senaste dagarna har jag lyssnat på Annicka Sörenstam, Eva Dahlgren, Per Holknekt , Se hela bildenEva Gabrielsson och i dag har jag börjat lyssna på Ulf Malmros. Se hela bildenOtroligt intressant att lyssna på alla! Sörenstam pratade till 90% om golf och det är jag ju inte alls intresserad av men det var bra ändå. Bra musikval! Holknekt har ju levt ett otroligt liv med bra och trygg uppväxt i dalarna, missbrukat rest sig, missbrukat och rest sig igen. Imponerande, må man säga. Dahlgrens program handlade mycket om Gud. Se hela bildenKloka tankar och bra förmedlat. Gabrielsson visste man ju inte vem det för några år sedan men även det var ett intressant program  (Stieg Larssons forna sambo). Malmros har jag bara hunnit till hälften (lyssnar när jag åker till och från jobbet) men då jag är en nyfiken människa vet jag att det ska mycket till för att jag inte ska fastna i programmet. Förra året började med att ladda ner de sommarprogram som jag visste/kände till´programledaren. När de var klara fortsatte jag med de andra och de var minst lika bra. I år laddar jag ner alla.

Sträng GI diet för en ovan människa tillsammans med besök hos blodgivaren gjorde att jag höll på att svimma två gånger på em. Struntade därför i kvällspromenaden. Simba har åkt hem till Pernilla och jag har kollat på ännu mer (fula) cocktailklänningar. Det var min dag det…

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag har varit och rekat klänningar åt dig. På så sätt slog jag ihjäl tid. Såg ditt erbjudande om promenad nu först.

Jag såg några klänningar som jag tror skulle passa dig. In Wear i Skäris på övre plan. Gå in i butiken och gå dirket till vänster. På väggen vänster sida från mitten och bortåt fanns en rad olika atlernativ. Även i stl 44 och på rea. Hittade även en massa andra fina klänningar vilka var tokdyra. De hoppar jag över i denna kommentar. Kramkram

Maribella sa...

Ta det lungt människa! Det finns väl ingen diet som är värd att svimma för???
TA HAND OM DEJ!!

Mamma sa...

Ja, det är bättre att det får ta tid och du lyckas än att du avbryter om det blir för tufft.
Var rädd om dig
Kram