30 augusti 2010

Avokado & valnötter

Se hela bildenGI nu i tre veckor. Denna vecka +-0. Har just ingen ork. Det är som om mina muskler inte fattar att det finns ett reservlager att hämta av när den inte får påfyllning av energi (kolhydrater)  Beslutade mig för att gå över till “vanlig” fettsnål diet med fokus på kalorier och inte kolhydrater. Då slog det mig: Jag har inte haft migrän sedan jag började med GI. Vad i håen kan det bero på? Inte tror jag att kolhydrater ger mig huvudvärk. Det måste vara något jag ätit mycket av under GI tiden. Läs här. Otroligt, jag som ätit Se hela bildenmassor av avokado och valnötter. Kan det vara så enkelt?

Nåväl, i mp3 spelaren har jag lyssnat på Anette Norberg, som tagit OS guld  2 gånger. Ett bra program. Före det var det Percy Barnevik. Jösses vilken man. Mycket gripande och min bild av honom förändrades helt!  Nu har jag börjat lyssna på Ulf Danielsson som också verkar  mycket bra (trevlig dialekt, han kommer från Ludvika) Program som inte gripit mig och som jag klippt efter 30 minuter är: Lars Jonsson, Björn af Kleen, Monica Fagerholm och Vanna Rosenberg.

       

Jag och mannen har i kväll köpt biljetter till NY Rangers vs Calgary Flames den 22 november i Madison Square Garden. Någon som är avis? (jag vet åtminstone en. Han heter Axel)

Ha en bra måndagskväll och ta vara på den sista Augustidagen i morgon :o)

6 kommentarer:

HemmahosSussie sa...

Ja, ibland kan det vara enkelt. Har gett sonen omega3 tillskott i snart 2 år nu och han har haft typ två lindriga attacker under den tiden. Förr var han helt utslagen och väck i uppåt 48 timmar, så fatta att jag fortsätter med den "dieten".
Njut och ta emot din migränfria tillvaro och pilla i dig lite nötter om kvällen.

Ha det gott. =)

Anonym sa...

ge inte upp +-0 är bra. Allt som inte är + är bra! Du kommer hamna på plattåer som är ap trista men efter regn kommer sol. Ge det två veckor till så har du minus på vågen. Glöm inte mäta dig ofta visar måttbandet ner då vågen jävlas. been there done that.....
Kom igen och Lycka till
Gutt att slippa huvudvärken

Maribella sa...

Jag och framförallt mannen är ruskigt avis!!
Vad skönt med migränen!!

Kram

Lotta sa...

Jag är avis! Jag hejade på Calgary Flames en gång i tiden. En släkting spelade där:-)

Jag är så trött nuförtiden att jag svimmar.

Mamma sa...

Kämpa på bara. Bara det att huvudvärken är borta är ju en seger
Kram

Anonym sa...

Men GI måste ju vara din grej. Man står ju still även med en fettsnål diet. Tråkigt att vara orklös med fantastisk att vara migränfri.
Lill-Åsa