17 augusti 2010

Regntunga skyar ♪♫♪♫♪♫

I dag fick jag tända lampan på kontoret för första gången på Se hela bildenlänge. På kvällen myser vi i soffan med levande ljus. Jag gillar hösten, har alltid gjort. En bra tid för nystart. Jag skulle i ut och gå när jag kom hem från jobbet men då formligen ÖSREGNADE det. Hamnade framför en hög med tidningar som Lotta svängt förbi med (tusen tack!) Family living och Topp Hälsa, riktigt bra tidningar.

I min Ipod lyssnar jag vidare på sommarpratarna. Här kommer en liten lista:

Maria Akraka, oj, vad bra. 5+ av 5 möjliga (otroligt nog pratar hon om Biafra som jag nämnde i ett inlägg här om dagen!)

Christine Meltzer, också överraskande bra. 4+

Johan Rabeus 4+ Märks att han är van att läsa från ett manus (det hörs inte, många andra hör man hur de läser innantill, å andra sidan blir inte berättelsen sämre för det)

Mats Sundin, 3+ Han pratade lika mycket hockey som Sörenstam om golf men jag som är mamma till 3 hockeyspelande söner hänger ju med mer och har ett större intresse i den sporten.

Tina Jansson 3+ (lyssnarnas val) ALS sjuk kvinna i min ålder (gissar jag) som inte intagit någon offerroll

Ulf Malmros 3+ berättade bla om när han fick en tumör i ryggen. Gripande!

Nu lyssnar jag på Per Morberg som inte har någon tråd…

Vad jag älskar detta program och alla dess berättelser. Tänk vad olika människor upplever olika saker och på vad vi alla bär på olika saker i våra ryggsäckar. Inte konstigt att vi blir olika!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Varsågod vännen.

Tänk att jag aldrig lyssnat på ngn sommarpratare. Med aldrig menar jag sorgligt nog aldrig. Inte heller äger jag ngn ipod att ladda ned till. Inte skulle jag veta hur man gör heller :-)

Trevlig läsning

Maribella sa...

Dags för inomhus träning snart??
Ses vi på spinning kanske?

Anna sa...

Tack för tipsen Marie!