25 augusti 2010

Novita

Bild0189

Något jag behövt länge har jag inhandlat i dag. Svarta skinnskor men lagom hög klack. Märket är Novita (Scorett) Har ett par boots i samma märke som jag älskar. På REA såklart :) Snygga till jeans , finare byxor och lilla höstkjolen.

Var på stan i ett helt annat ärende. Skulle köpa skolstartsgrejer till Axel. Älskar att strosa runt bland Bild0190papper, pennor, sudd, pärmar och pennfodral. Bra är också att sonen inte har det minsta intresse (eller tid, han till bringar sina kvällar ishallar) att följa med på inköpsturen. Jag får bestämma helt själv :) Hoppas han blir nöjd (annars dj-ar)

GI:andet går bra. Kroppen börjar vänja sig och jag känner mig inte längre svimfärdig eller särskilt svag. Däremot saknar jag frukostsmörgåsarna ännu.  Det mesta suget efter “förbjudet” har gått över och känslan av att man tycker synd om sig själv har också gått över (den känslan kan vara enormt stark i början vet ju alla som bantat) Nu vet jag att jag kommer att klara detta. Har gjort det förut utan stora svårigheter (har gått ner 17 kg en gång och 19 en annan) Min utmaning får denna gång bli att stå kvar där och inte börja unna sig än det ena och än det andra. Men det är ett tag dit….

2 kommentarer:

Lotta sa...

Du är så duktig vännen med ditt Gi:ande.
KramKram

Anonym sa...

Jag köpte precis samma sudd och pennor åt Poppe förra helgen och han blev jättenöjd. Svart är aldig fel åt tonårskillar.
Kul att GI:andet fungerar bra.
Kram Lill-Åsa