03 augusti 2010

Sov och Simbadag

Oj så trött jag var i natt. Åtminstone mellan 04 och 05. Ovanligt låg trafik gjorde inte saken bättre.

Somnade med LT i handen vid 08,00 och vaknade av att solens strålar trängde igenom persiennen rakt in i mina ögon. Gick upp vid 11 men har sedan latat mig. Läst bok, lyssnat på en annan bok. Sett Oprah, så himla bra TV. Hur f-n kan de gå klockan 13,00 på dagarna då de flesta arbetar? I dag handlade det om diabetes, superbra! Dr Oz som var med brann verkligen för sin specialitet.

Oprah and Dr. Oz

Vikt tvätt och ansat lite i trädgården har också hunnits med. Gud vad skönt det är att slippa arbeta kontorstider i bland (=att få vara ensam hemma)

När Magnus kom hade han med sig underbaraste Simba. Han ska bo hos oss i en vecka då Pernilla åker till Samos. Vi gick en långpromenad på 95 minuter. Grusväg och i skogen, vi tänkte leta lite svamp men vi hade gympadojor på oss och vi konstaterade rätt snabbt att att det behövs rejäla gummistövlar för att gå i skogen. Mannen och jag som hade toksoligt hela semestern tycker att det känns som om hösten har smygstartat lite. Kan ju vara fel men…

image

 

Här är Pernilla med både Gino  och Simba

Hemma har vi ätit, nu står allsången på och sedan ska jag försöka se Morden i Midsomer (trots 3 timmars sömn föregående dygn vet jag av erfarenhet att det är svårt att somna efter att ha jobbat en natt)

Ha en bra sensommarkväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är konstigt det där med tvprogrammen på dagtid. När jag är ledig på vardagar har jag ett hektiskt tv-schema. Två avsnitt av hem till gården sedan byter man kanal och ser på Ellen sedan byter man kanal typ på slutet av Ellen så är det Oprah. På kvällstid är det bara skit!
Hälsningar från en Lillasyster som också tycker om att vara ledig på vardagar. Eller ledig när som helst faktiskt.
Lill-Åsa

Lotta sa...

Jag älskar Oprah och håller med om att det är märkligt att det inte sänds under kvällstid.

Morden i Midsomer igår kväll var så bra. Också ett program jag gillar :-)

Jag har inte haft lika tur med vädret som ni hade, kan man lungt säga. Skönt dock att vara ledig. Lite för kallt är det och håller med om att man redan nu ställer in sig för höst. Tyvärr!

Kramkram