10 augusti 2010

GI

I desperation över min vikt har nu även jag börjat med GI-metoden. Har ju 2 kompisar smala som snören som kör med metoden. Kan dom kan jag.  Har ju annars kört viktväktarna och viktklubb men det funkar inte längre. På jobbet kör halva ligan med itrim, men det är min sista lösning. Står inte ut med tanken att lägga ner så mycket pengar på att dricka pulver.

Lägesrapport:

Frukost. Saknar smörgåsar, äter alltid 2 grova med messmör eller ost. Jag som oftast bara dricker en kopp kaffe om dagen just tillsammans med dessa smörgåsar tycker inte att ägg och kaffe passar lika bra ihop :( Innebär ½ kopp kaffe/dygn.

Lunchen, lätt som en plätt! Man äter ju det man har med sig.

Middagen, lite krångligare då man äter denna måltid tillsammans med 4 andra. Har blivit specialmiddagar för mig då vare sig korvstroganoff eller pytt i panna är särskilt GI vänliga. Men det går bra.

Frukt – Saknar ett saftigt päron!

I dag har jag provat 3 olika cocktailklänningar. Underbart proffsigt och serviceinriktat butiksbiträde på Bredenbergs men klänningarna satt tyvärr inte bättre för det.

6 kommentarer:

Maribella sa...

Hoppas GI är det "magiska" för dej!!
Själv pallar jag inte utan bröd, potatis, pasta och frukt!

Tycker du ska testa teatro från Halens, själv hade jag panik - skickade efter flera i olika storlekar och skickade tillbaka dem jag inte ville ha! Så på en vecka fixade det sig!

Kram

Anonym sa...

Då håller vi tummarna att det funkar med GI
Kram mamma

Lotta sa...

Vännen min, det finns en butik i Skäris som jag inte kommer ihåg namnet på. Den ligger bredvid Åhlens på övreplanet. De brukar ha gott om klänningar där.

Du är duktig som kämpar på. Håller tummarna dör GI eftersom det verkar vara vuktigt för dig. Jag tycker att du är bland de vackraste som finns.

Kram

Chrissan sa...

Vill du äta bröd så är Fazers rågkusar bäst. Och ännu bättre är de om man rostar dem.;)

Annars så har jag som frukostfavorit (förutom ägg, ägg, ägg) turkisk mezeyoghurt och lite hallon till.

Hallon kan du äta fast du GI:ar, för bär är ok.:)

Korvstroganoff går att göras GI-vänligt om man kokar ihop kor, helst med hög kötthalt, krossade tomater och fet creme fraiche.

Lycka till!

Anonym sa...

GI är inte helt fel. Jag var faktiskt inte alls lika tok-sugen på sötsaker och andra mumsigheter när jag körde GI.
Kram Lill-Åsa

Anonym sa...

Bra Marie, bestäm dig och bli jävligt tjurigt bestämd.....då funkar det. Jag har också kört GI funkade bra, trots att jag inte är en kött fantast. Kolla i boken: Klaras goda GI-dagar, Klara och Hans Desser prisma förlag. Massor med goda recept och härliga bilder. Jag lagar ALDRIG mat här hemma men då jag köpte den så händer det ibland:)
Kram och lycka till